یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

حسن برزیده در گفتگو با سینماپرس:

«مزارشریف» اواخر شهریور به اتاق تدوین می‌رود/ معتمدی بزودی جلوه های ویژه بصری را به اتمام می‌رساند

حسن برزیده

سینماپرس:حسن برزیده گفت: درحال حاظر « مزارشریف» در مرحله جلوه های ویژه قرار دارد و انشاالله با فراهم شدن همه شرایط در جشنواره فجر امسال اکران خواهد شد.

حسن برزیده کارگردان سینما در گفتگو با سینماپرس گفت: تمام مراحل کار این فیلم بدون هیچ مشکلی به پایان رسید و انشاالله با پایان مرحله جلوه های ویژه بصری برای سایر مراحل فنی در هفته های آینده آماده می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «پرواز خاموش» ادامه داد: دکتر معتمدی مدیر جلوه های ویژه بصری درتلاش است هرچه زودتر بخش« مزارشریف » را به پایان برساند و آن را برای مونتاژ، صداگذاری و موسیقی آماده کند. انشالله اواخر تابستان « مزارشریف» طبق برنامه ریزی به اتاق تدوین می‌رود.

وی بیان کرد: دو چهره معروف سینمای افغانستان با نام های تلاش و شفیق و یک هزار و ۵۰۰ بازیگر دیگر افغان دراین فیلم حضور دارند.

وی در خصوص داستان « مزارشریف» افزود: این فیلم روایتی از حمله طالبان به کنسولگری ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزارشریف است که هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی در این حادثه کشته می‌شوند و تنها الله مدد شاهسون بازمانده این حادثه است که راهی سفری ۱۵ کیلومتری به سمت ایران  با پای پیاده میشود.

از جمله عوامل این فیلم سینمایی می‌توان به تهیه کننده: منوچهر شاهسواری، کارگردان: عبدالحسن برزیده، صدابردار:حسن زاهدی، مدیرفیلمبردار: علیرضا زرین دست، چهره پرداز: سعید ملکان، مدیرتولید:مسعود فیروزه، صراح صحنه ولباس:مشگین مهرگان، جلوه های ویژه:امیررضا معتمدی و عکاس:مهدی دلخواسته اشاره کرد.

بازیگران فرهاد اصلانی در نقش«یکی از مقامات وزارت اطلاعات»، حسین یاری در نقش«الله داد شاهسون»، مهتاب کرامتی به عنوان بازیگر زن اصلی، مسعود رایگان، عمار تفتی و ابراهیم برزیده از جمله بازیگرانی ایرانی حاضر در این فیلم هستند.

لازم به ذکراست: عبدالحسن برزيده متولد ۱۳۳۹ آبادان، فارغ التحصيل كارگردانی از دانشكده سينما و تئاتر است. وی فعاليت سينما را از سال ۱۳۶۷ با فيلم «درجستجوی قهرمان» به كارگردانی حميدرضا آشتيانی پور به عنوان بازيگر و دستيار كارگردان تجربه كرد.

از جمله فعالیت های وی می‌توان به کارگردانی « دکل ۱۳۷۴»، پروازخاموش«۱۳۷۷»، روایت سگانه «اپیزود دوم، شوخی های خدا ۱۳۸۲» و مزارشریف«۱۳۹۳» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.