سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

در گفت وگو با سینماپرس عنوان شد

دو فیلم کارگردان«عملیات مهد کودک» در انتظار تامین بودجه/ اژدری: بعید است به جشنواره کودک برسیم

فرزاد اژدری*

سینماپرس: فرزاد اژدری کارگردان سینما صبح امروز گفت: دو فیلمنامه در ژانر کودک با نام های «همکلاسی من» و «گاگول گا» را آماده ساخت دارم که در هر دو فیلم نقش بچه ها خیلی پررنگ است و منتظر جذب سرمایه و تهیه کننده برای این دو فیلم هستم تا پس از دو سال دوری از سینما بتوانم یکی از آن ها را جلوی دوربین ببرم.

بنابراین گزارش، وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد داستان «گاگول گا» توضیح داد: فیلمنامه این فیلم را به بنیاد سینمایی فارابی برای جذب سرمایه ارائه داده ام و منتظر جواب آنها هستم، «گاگول گا» داستان دزدی است که از آینده به گذشته می آید و می خواهد بچه ای را با خودش ببرد. کم کم می فهمیم این بچه ، خود این دزد است که بزرگ شده است و حالا دوستان این پسرک تلاش می کنند که با آدم دوران بزرگسالی رفیق شان، مقابله کنند.

وی همچنین در مورد خلاصه داستان «همکلاسی من» نیز گفت: «همکلاسی من» داستان یک دختربچه عجیب و غریب است که از میانه سال به یک مدرسه قدم می گذارد و به محض ورودش همه بچه ها با هم مهربان می شوند. این فیلمنامه از بین ۳۰۰ رقیبی که داشت جزو سی فیلمنامه نخست جشنواره کودک سال گذشته انتخاب شد و برای این کار هم منتظر جذب سرمایه هستم.

اژدری در مورد اینکه آیا این دو فیلم برای  جشنواره کودک و نوجوان آماده خواهند شد گفت: با این سرعت فکر نمی کنم بتوانیم این دو فیلم را به جشنواره کودک برسانیم، به هر حال بعد از جذب سرمایه، حداقل  دو ماه پیش تولید کارها به طول می انجامد و برای کار کودک هم باید هزینه های دقیق صرف شود، ما همه تلاشمان را خواهیم کرد تا  یکی از این دو فیلم را به جشنواره فیلم کودک و نوجوان برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما فقط کار کودک انجام می دهید گفت: من فیلمنامه بزرگسال هم داشته ام و اولین کارم در تلویزیون یک کار پلیسی به نام «در دل تاریکی» بود، اما به هر حال دنیای کودکان به یک کارگردان اجازه می دهد تا به فضاهای  فانتزی و دنیای پاک کودکان راه پیدا کند و بتواند با خیال، ابعاد مختلف  زندگی آنها را از جهات مختلف به تصویر بکشد.

اژدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه با نام «زندگی چهار فصل باران بهاری» در ژانر اجتماعی برای مخاطب بزرگسال هستم . در این فیلم هم از فضای فانتزی و تخیلی نیز استفاده می شود. 

وی ادامه داد: نگارش این کار به نیمه رسیده است و در آن از کودک هم استفاده خواهد شد. به محض اینکه نگارش فیلم نامه این کار به اتمام برسد برای ساخت آن نیز اقدام خواهم کرد. این فیلمنامه درباره دختری به نام باران بهاری است که قرار است ۴ بار زندگی کند. به عبارت دقیق تر او اهل بازی های رایانه‌ای است و در خلال یکی از این بازی ها این امکان را پیدا می کند که ۴ بار زندگی کند.

 فرزاد اژدری کارگردانی فیلم‌های سینمایی «سلام بر فرشتگان» و «عملیات مهدکودک» را بر عهده داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.