یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

از ۱۰ اردیبهشت ماه؛

محسن خانجهانی مستند «بزرگراه» را کلید می زند

محسن خان جهانی

سینماپرس: تصویربرداری مستند «بزرگراه» به كارگردانی محسن خان‌جهانی، از دهم ارديبهشت ماه جاری آغاز می شود.

بر پایه گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محسن خان‌جهانی كه ساخت مستندهايی چون انتهای خيابان پاستور، يار دبستانی، كلاه شيشه‌ای، صندلی ۲۵۷ و... را در كارنامه فیلمسازی خود دارد، تا چند روز دیگر ساخت جدیدترین مستندش با موضوع بزرگراه تهران- شمال را آغاز می كند.

خان‌جهاني درباره‌ی این فیلم مستند اظهار داشت: «احداث بزرگراه تهران ـ شمال که فعلا در حدفاصل چالوس تا مرزن آباد افتتاح شده و هم اینک مورد بهره برداریست، سوژه فیلم جديدم است كه پيش از اين با عنوان «بزرگراه سبز» خوانده می شد.»

وی افزود: «از دو سال قبل، ساخت اين مستند دغدغه‌ی ذهنی ام بود و حتی در دوره مديريت قبلی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، مراحل اوليه تصويب اين طرح انجام شد، اما در ادامه به بايگاني سپرده شد تا اينكه در دوره جديد مديريت مركز مورد تصويب قرار گرفت.

اين مستندساز اظهار امیدواری كرد تصویربرداری مستند «بزرگراه» كه تحقيقات آن از چند ماه قبل آغاز شده است، تا اواخر بهار به پايان برسد و پس از آن وارد مراحل فنی شود.

به گفته‌ خان‌جهانی، تصویربرداری این فیلم مستند با توجه به اهمیت آن و طولانی بودن مسیر کار و تعدد لوکیشن، در چند فاز انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت که تصویربرداری «بزرگراه» از ابتدای شهر چالوس تا مرزن آباد، یعنی بخش در حال بهره برداری این آزاد راه انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.