چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها/3

بابائیان: سینماهای پر فروش نباید متقاضی پخش فوتبال باشند/ این طرح نیازمند کارشناسی دقیق تر است

داریوش بابائیان*

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه کننده سینما گفت: اگر قرار باشد سالن های پرفروش مانند پردیس سینما ملت یا اریکه ایرانیان که از فروش خوبی برخوردار هستند هم متقاضی اکران فوتبال در سینماها باشند آن موقع مخالف این طرح هستم. سینماهای پر فروش نباید متقاضی پخش فوتبال باشند.

بنابراین گزارش، بابائیان مالک سینما صحرا در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس پیرامون اثرات مثبت و منفی پخش فوتبال در سینماها اظهار داشت: به نظر من این طرح باید برنامه ریزی دقیق و منسجم تری صورت گیرد تا تماشای فوتبال روی فروش فیلم های پرفروش تاثیر منفی نداشته باشد و می توان پیشنهاد داد تا سه بازی تیم ملی فوتبال ایران و چند بازی یک چهارم نهایی و فینال را در سینماها به نمایش درآورد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «راز دشت تاران» گفت: به نظر من یکسری سینما مانند: فردوسی، میلاد، صحرا و ... که نیازمند بازسازی هم هستند ، در جهت تقویت و بهینه سازی اگر بتوانند فوتبال های جام جهانی را پخش کنند، خوب است اما همان طور که عرض کردم اگر سینماها اکران پرفروش خود را رها کرده و به پخش فوتبال بپردازند آن وقت این طرح با مشکل مواجه خواهد شد.

داریوش بابائیان خاطرنشان کرد: به هر حال این طرح نیازمند یک بررسی و کارشناسی دقیق است و چند سینمادار، تهیه کننده، کارشناس فوتبال و ...باید دور هم جمع شوند و فکری اساسی برای این طرح داشته باشند تا این طرح لطمه ای به اکران فیلم ها نزند و برای سینمادارها هم سودی داشته باشد.

وی افزود: البته من با کلیات این طرح موافق هستم. در سال های گذشته هنگام بازی های جام ملت های اروپا، چند بازی در سینما صحرا به نمایش درآمد و مشاهده کردیم این که طرح کاملاً جواب می دهد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خواستگار محترم»  در ادامه افزود: ما استانداردها را رعایت کردیم و در نتیجه اکثرا جوان هایی که در خیابان ها و سر چهار راه ها وقت خود را به بطالت می گذراندند از این فرصت استفاده کرده و به تماشای فوتبال نشستند، در نهایت شاهد این قضیه بودیم که پخش فوتبال باعث می شود ارتباط تصویری خوبی میان مردم با فیلم دیدن ایجاد شود و در همان چند برنامه متوجه شدیم که مردم خیلی راغب به تماشای فوتبال روی پرده سینماها هستند و به نظرم من اجرای این طرح به سینمادارها  کمک شایانی خواهد کرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فوتبالی ها» یادآور شد: به هر حال با توجه به اینکه نسل جوان ما تفریحات سالمی به غیر از رفتن به پارک ها و سینما ندارند، شرایط خوبی است که چند ساعت از وقت خود به تماشای فوتبال اختصاص دهند و به نوعی بتوانند هیجان های خود را با تماشای فوتبال های جام جهانی  تخلیه کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.