جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

سینماگران و جشنواره‌ای که گذشت/

جلیلی: هر کسی را دیدم از جشنواره فجر امسال ناراضی بود/خودم يک فيلم هم نديدم!

ابوالفضل جلیلی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات

ابوالفضل جلیلی گفت: زمانی که عکس و خلاصه داستان فیلم های جشنواره فجر امسال را دیدم به نظرم آمد که فیلم دلی وجود ندارد و به همین خاطر برای دیدن فیلم ها نرفتم. از هر کسی هم که سوال کردم؛ همه ناراضی بودند.

ابوالفضل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، گفت: هیچکدام از فیلم های جشنواره فجر امسال را ندیدم. من در کل از زمانی که به سینما علاقه مند شدم همیشه دوست داشتم فیلم های پرقدرت ببینم مانند فیلم های کوروساوا و تارکوفسکی و امثال آن ها. یک عادتی دارم و آن هم این است، زمانی که یک فیلمی را می بینم ناخودآگاه احساس می کنم این فیلم را من ساخته ام و ناخودآگاه بعضی از لحظه هایی که در فیلم پیش می آید را خودم با یک داستان در ذهنم ادامه می دهم. یعنی اصلا فیلم را نگاه نمی کنم و داستان خودم را در رابطه با آن فیلم می سازم و زمانی که فیلم خوب می بینم احساس قدرت به من دست می دهد اما زمانی که فیلم ضعیف می بینم احساس می کنم من یک فیلم ضعیف ساختم و احساس ضعف می کنم. چند کارگردان هستند که البته از آن ها هم زیاد فیلم ندیدم مثلا از کوروساوا سه تا فیلم در عمرم دیدم اما فیلم «ریش قرمز» او برای من همیشه مانند یک اسطوره است.

وی ادامه داد: زمانی که عکس و خلاصه داستان فیلم های جشنواره امسال را در روزنامه دیدم از روی آن ها فهمیدم که فیلم قوی هست یا نه. به نظرم آمد که فیلم دلی وجود ندارد و به همین خاطر برای دیدن فیلم ها نرفتم. از هر کسی که سوال کردم؛ همه ناراضی بودند حتی یک کسی گفت حالا فروش فیلم و سرمایه هیچ این کارگردان ها به فکر آبروی خودشان نیستند؟!

جلیلی درباره جدول برنامه ریزی اکران فیلم ها در جشنواره امسال که باعث شده بود یک روزهایی تمام فیلم تلخ باشند و فیلم های کارگردان های به نام صبح ها اکران می شد، گفت: وقتی برای دلیل این موضوع فکر می کردم، به این نتیجه رسیدم که اکران فیلم های کارگردان های به نام در ساعت ۱۰ صبح فکر بدی هم نبوده که کسانی که خیلی به این کارگردان ها علاقه مند هستند برای دیدن این فیلم ها به جشنواره بروند.

جلیلی گفت: من یک پروانه ساخت  برای فیلم «مسیر معکوس» از سیستم جدید گرفتم که قرار است با یاری خداوند یک کار خوبی شود. برای این فیلم به دنبال یک پسر و دختر ۱۷ ساله می گردم که باید خیلی آرتیست باشند چون خیلی کار مشکلی است بازیگری سختی دارد اما اگر هم من و هم آن ها موفق شوند یک شبه ره صد ساله را رفتند.

وی ادامه داد: سال ها است تصمیم گرفته ام که چند بازیگر به سینمای ایران معرفی کنم، یعنی بگویم که من نگاهم به بازیگری این است که می بینید. قرار است که یک برنامه تلویزیونی بگیرم، ۱۲۰ نفر علاقه مند واقعی سینما را در ۴۰ برنامه در تلویزیون بیاورم هم تست از آن ها بگیرم و هم یکسری کارهای نمایشی و از این تعداد ۳۰ نفر را انتخاب کنم. برای آن ۳۰ نفر بطور مجانی ۴۵ روز workshop بگذارم یک workshop کشنده مانند دوران آموزشی سربازی و بعد از میان آن ۳۰ نفر ۱۰ بازیگر درجه یک و آرتیست تحویل سینما و تلویزیون بدهم و به عنوان نمونه کار اولین کار را هم با خودم در فیلم «مسیر معکوس» را بازی کنند.

جلیل درباره فیلم «حافظ» خاطرنشان کرد: این فیلم در خیلی از کشورهای دنیا نمایش داده شد اما این فیلم متاسفانه در کشور خودمان هنوز اکران نشده است. البته ایوبی و مسافرآستانه گفتند احتمالا به صورت یک پکیج در نمایش خانگی منتشر شود.

نظرات

  • نگار ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ - ۱۵:۳۹
    0 0
    آقای جلیلی درباره جشنواره امسال کاملا با نظر شما موافقم. یه سوال مگه این کاری که شما میخواهید در تلویزیون انجام دهید مثل همین برنامه 4321 که از شبکه 4 ‍‍‍بخش می شود نیست؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.