جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶

با منتقدان در کاخ جشنواره

سلطان محمدی: «میهمان داریم» اثری ملموس و پر از نشانه‌ها از رویداهای روز است

آهو خردمند و سهیلا گلستانی در  فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور

یک منتقد با بیان اینکه جدیدترین اثر محمد مهدی عسگرپور اثری پذیرفتنی است، گفت: موضوع فیلم ملموس و پر از نشانه‌ها از رویداهای روز است.

حسین سلطان محمدی ، منتقد سینما که صبح امروز در مرکز همایش های برج میلاد به سر می برد در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «میهمان داریم» ساخته محمد مهدی عسگرپور، اظهار داشت: جدیدترین ساخته محمد مهدی عسگرپور اثری پذیرفتنی می کند. استعاره ها و نمادها فیلم همگی مفهوم هستند.

 

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در ادامه افزود: موضوع فیلم ملموس و پر نشانه از رویدادهای روز است. کمترین ابهام را برای تماشاگر ایجاد کرد و البته در سکانس آخر که همراه با بخش آغاز تیتراژ پایانی بود، همه منتظر میهمان بودند و در کلام و چینش صحنه، می توان دریافت که میهمان که بود که گر چه خیلی هم دغدغه اصلی فیلم، نام میهمان نبود.

 

سلطان محمدی در ادامه تصریح کرد: فیلم  در مجموع، خوب و اثری پذیرفتنی است. البته ما همیشه از اینکه بازماندگان جنگ و بخصوص جانبازانی که با شرایط سخت دست به گریبان هستند، در فیلم ها مورد توجه قرار می گیرند، خوشحال می شویم. بخصوص آنکه در دل این توجه، بعضی نکات فراموش شده در گذر زمان بیان شود.

 

این منتقد و روزنامه نگار در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد:  اما بیان این نکات و البته تلاش برای متعادل نگه داشتن سهم جانباز و سهم جامعه در زمان چنینی در دل هایی، اصلی است که فیلمساز این فیلم سعی دارد انجام دهد ولی همان طور که دیده شد، عمده نگاه در ظاهر به این سمت سوق یافت که جانباز خود را طلبکار نداند. زمانی می توان طلبکار نبود که جامعه میزبان جانبازان ، خود را از جانبازان طلبکار نداند و جنگ را در زمانه خود و با شرایط خود ارزیابی کند و نه با شرایط 30 سال بعد. با این وجود به رغم دوپاره شدن فیلم در جهت واقعیت و در جهت رویا، کلیت آن پذیرفتنی و مورد توصیه است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.