پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴

نگاهی به فیلم جدید محمد مهدی عسگرپور

«میهمان داریم»؛ تداعی مرگ و زندگی

پرویز پرستویی و آهو خردمند در فیلم سینمایی «مهمان داریم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور

«میهمان داریم» فیلمی است که تداعی مرگ و زندگی در سراسر آن جاری است.

سینماپرس -  فیلم سینمایی «میهمان داریم» صبح امروز برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.

«میهمان داریم» فیلم جزئیات است. جزئیاتی که به مرور به یاری و مدد فیلم می آیند و فیلم را رو به تکامل می برند. بازیهای  متفاوت پرویز پرستویی و آهو خردمند خیلی به یاری فیلم آمده است. آهو خردمند انگ همین شخصیت است و پرویز پرستویی هم که سال ها در سینما کلیشه شده بود با بازی در این فیلم نشان می دهد از پتانسیل بالایی در بازیگری برخوردار است و از پس هر نقشی برمی آید.

«میهمان داریم» یکی از سالم ترین فیلم های جشنواره امسال است. یکی از نکات مثبت فیلم یادآوری های گذشته ها به یاری فیلم می آید. فیلم از موسیقی روان و حس حال متفاوتی برخوردار است.

عسگرپور  در جدیدترین فیلم طبق معمول به فرم گرایی هم پرداخته است. اما ساخت فیلم درباره بازماندگان و خانواده های شهدا همواره ضروری بوده و همراهی مخاطب را نیز به همراه خود داشته است. فیلم جدید عسگرپور دارای المان های ریز و درشت فراوانی است. المانهای که به هیچ وجه اضافه به نطر نمی آید.

برخی دیالوگ های فیلم اساسی و راه گشا است. حاصل کار منوچهر محمدی و محمد مهدی عسگرپور اثری قابل دفاع است.

نشان دادن خانه قدیمی که رو به ویرانی است نشان از این دارد که دو نفر ساکن در فیلم هم در حال رفتن هستند و همین که آرام آرام خانه ویران تر میشود طبیعی است تا آنجا که گاز باعث مرگ این دو می شود طبیعی می نمایاند.

فیلم نقطه عطف دارد. نقاط عطفی که با هر کدام می توان گریست و ساعت ها به آن فکر کرد.

فیلمبرداری محمد آلادپوش یکی دیگر از نقاط قابل دفاع فیلم به شمار میرود. فیلم حس دارد و رنگ بندی هایی که مخاطب را به هیجان درمیآورد.

اصولا پرداختن به انسانهای فراموش شده در سینما اقدامی تحسین برانگیز است حالا در فیلم پرداختن به خانواده شهید و ناهنجاری هایی که در زندگیشان وجود دارد و از دست دادن سه فرزند در جنگ و یک فرزند مجروح جنگی و مشکلات و مصائب آن روی پرده سینما اقدام خوب این فیلم است.

«میهمان داریم» تلاش برای تکریم خانواده است. قرار است مهمانی به خانه بیاید از المانهای جاری در فیلم معلوم است که میهمان چیست گرچه دغدغه اصلی فیلم مهمان نیست. در مجموع «میهمان داریم» اثری قابل دفاع به نظر می رسد.

سعید مهرپور

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.