دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷

معرفی سیاسیون امریکایی ضد ایرانی در یک مجموعه/

مستند «ستیزه‌جویان» در دهه فجر از شبکه چهار پخش می‌شود

شبکه 4

یک تهیه‌کننده مستند از پخش مستندی با عنوان «ستیزه‌جویان» در ایام دهه فجر خبر داد. این مستند در 13 قسمت به معرفی چهره‌های سیاسی و نهادهای امریکایی که علیه ایران بوده‌اند، می‌پردازد.

ایرج عرب‌زاده؛ تهیه کننده مستند «ستیزه جویان» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با این مستند عنوان کرد: این مستند حدود سه سال پیش، در 13 قسمت به سفارش مدیر شبکه چهار تولید شد. «ستیزه جویان» در رابطه با معرفی چهره‌های سیاسی و نهادهای امریکایی است که بر علیه ایران اقداماتی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: کارشناس اصلی این مستند فواد ایزدی بود که با مشورت وی ساختار و محتوای مستند مشخص شده و گروهی نیز از سوی وی برای رصد اطلاعات مکتوب و تصویری معرفی شدند.

عرب زاده تصریح کرد: با تحقیقات صورت گرفته و جمع‌آوری اطلاعات به این نتیجه رسیدیم که می توانیم در این مستند 15 تا 20 شخصیت و چهره سیاسی امریکا را معرفی کنیم که از جمله این افراد می توانم به جان بلتن، دنيس راس، گافني و ليبرمن اشاره کنم. پس از آن نیز متن کار نوشته و در نهایت به مرحله مونتاژ رسید. البته برخی از این شخصیت ها به دلیل میزان فعالیت ها و اقداماتی که انجام داده اند از اهمیت بالاتری برخوردار بودند به همین دلیل قسمت های بیشتری از این مستند را به خود اختصاص داده اند.

وی در رابطه با هدف از ساخت این مستند بیان کرد: چهره های زیادی از کشور همواره در سالهای پس از انقلاب اسلامی بر علیه جموری اسلامی ایران اقداماتی را انجام داده اند، به همین منظور و در جهت آشنایی بیشتر مخاطبان با این افراد و فعالیت هایشان در طی سال های گذشته تصمیم به ساخت مستندی ترکیبی گرفتیم.

عرب زاده در رابطه با اهمیت پرداختن به چنین موضوعاتی، افزود: پرداختن به چنین موضوعاتی در قالب مستند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا موجب می شود که فراز و نشیب هایی که انقلاب اسلامی ایران در طول این سالها پشت سر گذاشته است و چهره واقعی دشمنان ایران برای مخاطبان به نمایش گذاشته شود.

این کارگردان و تهیه کننده خاطر نشان کرد: البته یافتن منابع تصویری برای این مستند بسییار سخت بود و این منابع کیفیت لازم را برای گنجانده شدن در مستند نداشت به همین علت یافتن منابع تصویری در دو مرحله صورت گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.