سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷

جذابیت دغدغه‌های اجتماعی چخوف برای محبوبه بیات

محبوبه بیات

«دایی وانیا» عنوان نمایشنامه ای از آنتوان چخوف نویسنده مشهور روسی است، محبوبه بیات که در اجرای جدید این نمایشنامه به کارگردانی اکبر زنجانپور حضور دارد، در رابطه با این نمایشنامه عنوان کرد: دغدغه‌های اجتماعی چخوف برایم جذاب است.

محبوبه بیات، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینماپرس در رابطه با حضور خود در نمایش «دایی وانیا» عنوان کرد: «دایی وانیا» عنوان نمایشی است که قرار است به کارگردانی اکبر زنجانپور در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه برود، من در این نمایش در نقش «ماریا» مادر «دایی وانیا» حضور دارم البته «ماریا» نقش پررنگی ندارد به همین دلیل قبول کردن این نقش برایم کمی سخت بود اما با توجه به سابقه اکبر زنجانپور و عوامل نمایش پذیرفتم که در آن حضور داشته باشم.

 

وی ادامه داد: فکر می کنم پررنگ یا کمرنگ بودن نقشم اهمیت زیادی ندارد بلکه مجموع عوامل موجب می شوند که یک کار دیده بشود و خوشبختانه همه افرادی که در این کار حضور دارند از دوستان من و حرفه ای هستند، ضمن آنکه نمایشنامه «دایی وانیا» از کارهایی است که من به آن علاقه داشتم.

 

بیات تصریح کرد: دغدغه های چخوف و مشکلات اجتماعی که وی در آثارش بر روی آن تأکید دارد برای همه شناخته شده است، چخوف کارهایش کهنه نمی شود زیرا بحث او انسان و مشکلاتش است و این چیزی است که زمان بر آن تاثیر نمی گذارد، برای من نیز این دغدغه های چخوف همیشه جذاب بوده است.

 

این کارگردان تئاتر در رابطه با نمایش «گرفتار شدن باز در لانه جغدان» که با بازی و کارگردانی خودش بر روی صحنه است، اظهار داشت: «گرفتار شدن باز در لانه جغدان» یک نمایش تک نفره است که برای اولین بار در جشنواره تئاتر تک نفره به روی صحنه رفت، من داستان «باز و جغدان» را برای اولین‌بار حدود 35 سال پیش در مثنوی مولوی خواندم، این داستانرا بارها خوانده و آن را با خودم زمزمه کرده ام.

 

وی ادامه داد: در اجرای جدید «گرفتار شدن باز در لانه جغدان» تغییرات کوچکی نسبت به اجرای آن در جشنواره تئاتر تک نفره صورت گرفته شده است، در جشنواره تئاتر تک نفره زمان کمی در اختیارمان قرار بود که به همین دلیل نمایش با شتاب زدگی به روی صحنه رفت اما در اجرای جدید سعی کردیم که این شتاب زدگی در کار وجود نداشته باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.