سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵

مدیر شبکه یک در جمع خبرنگاران:

صدا و سیما به دولت جدید فرصت معرفی برنامه هایش را می دهد

مهدی فرجی

سینماپرس: گروه تلویزیون/ مدیر شبکه یک سیما با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های شبکه یک سیما پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از همکاری با دولت دکتر حسن روحانی گفت:«تعامل ما با دولت جدید بسیار خوب است و تصمیم داریم برنامه های دولت جدید را به خوبی معرفی کرده و فرصتی را فراهم کنیم تا وزرا در تلویزیون از برنامه ها و تصمیمات جدید خود سخن بگویند و به این طریق اطلاع رسانی صورت بگیرد. این گونه برنامه ها علاوه بر شبکه یک سیما در سایر شبکه ها نیز در حال اجرایی شدن است و امیدواریم بتوانیم مسائل دولت را به طور شفاف به گوش مردم برسانیم».

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، در این نشست که روز دوشنبه هجدهم شهریورماه در شبکه یک سیما برگزار شد، مهدی فرجی با اشاره به روز خبرنگار، این روز را به اهالی رسانه تبریک و از زحمات آنها قدردانی کرد.

رونمایی از سایت جدید شبکه یک

رونمایی از سایت جدید شبکه یک سیما توسط «سمیرا رستمی» مدیر روابط عمومی این شبکه، برنامه دیگر این نشست بود. به گفته رستمی سایت جدید امکان استفاده از سرعت بالا برای دانلود برنامه های شبکه را به مخاطبان این شبکه خواهد داد و به محض ورود افراد به سایت، آنها را شناسایی کرده و این امکان را فراهم می کند که دانلود با سرعت بالایی انجام شود.

 

«ماتادور» و «بچه های نسبتا بد» سریال های پاییز امسال

فرجی در ادامه از برنامه های پاییز و زمستان این شبکه خبر داد و گفت: پس از پخش سریال نوشدارو مجموعه تلویزیونی «ماتادور» و پس از آن مجموعه «بچه های نسبتا بد» را در جدول پخش داریم. همچنین سعی می کنیم تا سریال 40 قسمتی «گذر از رنج ها» را برای پخش نیمه دوم بهمن و سریال «معمای شاه» را هم از 27 دی روی آنتن ببریم.

پروژه قطعی مان،پایتخت سه

در این نشست مدیر شبکه یک درباره سریال نوروزی این شبکه گفت: امسال سریال پایتخت سه را برای ایام نوروز 93 در نظر گرفته ایم و طی جلساتی درباره موضوع های قابل بحث در سریال با گروه به تعامل رسیدیم و امیدواریم بدون هرگونه شتاب زدگی برای تولید، این سریال در ایام نوروز روی آنتن برود.

500 میلیارد بدهی شایعه است

فرجی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارها درباره اینکه در حال حاضر صدا و سیما به تهیه کننده ها مبلغی حدود 500 میلیارد تومان بدهکار است گفت: درست است که تلویزیون به تهیه کننده ها بدهکار است اما بسیار کمتر از این مبلغی که گفتید هست و باید رقم دقیق را مسئوولان مربوط آمار دهند و فکر هم نمی کنم قابل چشم پوشی باشد اما رقم بدهی 500 میلیارد تومان نیست.

بازخورد مناظره ها

فرجی همچنین با ابراز رضایت از بازخورد مناظره ها گفت: تا الان بازخورد خوبی از مناظره ها گرفتیم و همه مسئوولانی که از آنها دعوت به عمل آمده به غیر از آقای محمدزاده به این برنامه آمده اند.

دلیل تغییر خواننده سریال نوشدارو

فرجی در پاسخ به سوال دیگری درباره جا به جایی و تغییر خواننده سریال نوشدارو بعد از قسمت شانزدهم این سریال گفت: این مساله دلیل خاصی ندارد و فقط به این علت است که بعد از قسمت 16 سریال در فضای جدیدی قرار می گیرد.

فرجی همچنین در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار ما درباره برنامه «امروز هنوز تموم نشده» و فضای این برنامه که پیش از این در قالب برنامه هایی در شبکه های دو و پنج دیده شده، درباره چگونگی تصمیم شبکه یک برای پخش برنامه ای با این حال و هوا گفت: شبکه تهران که شبکه استانی است و طبیعتا می تواند همه موضوعات و همه گروه ها در برنامه های کلی خود قرار دهد اما در مورد شبکه دو نیز باید بگویم که بیشتر تمرکز این شبکه در حوزه کودک، نوجوان و خانواده است.در جاهایی ممکن است از لحاظ موضوعی با هم هم پوشانی داشته باشیم که اشکالی هم نخواهد داشت چرا که هر گروه برنامه سازی می تواند موضوعی را با نگاه و ساختاری جدید تولید کند.تعدادی از موضوعات هم هستند که باید حتما و به صورت مکرر به آنها پرداخته شود استحکام خانواده،رابطه والدین با فرزندان و رابطه افراد خانواده با یکدیگر و روش هایی برای داشتن خانواده ای پایدار می تواند از زوایای مختلف مورد توجه قرار بگیرد که برنامه نام برده هم به این موارد می پردازد.رویکرد عمده این برنامه جوانان ،دختران و پسران هستند که در مناسبت هایی هم به کهنسالان پرداخته و از روابط شان با جوان ها می گوییم.

پلیس «ماتادور» ایرانی است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره پخش سریال ماتادور و نحوه نمایش پلیس ایرانی در این سریال گفت:

این سریال پلیس مقتدر ایرانی را نشان می دهد که مشکلات و روابط پیچیده ای را ضمن قرار گیری در داستان های مهیج حل می کند. ما سال ها از ورود به فضاهای جدید فیلم و سریال سازی دور بودیم که در این چهار ساله اخیر چه در کارهای مشارکتی با نیروی انتظامی و چه در کارهای مستقل مان وارد این فضاها شدیم.به عقیده من پلیس های ماتادور کاملا ایرانی هستند و دغدغه های خودشان را دارند.

آخرین وضعیت سریال شهید بروجردی

فرجی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما ضمن اشاره به ساخت سریال شهید بروجردی که تا یک مرحله در اختیار شبکه یک بود و بعد به بسیج صدا و سیما سپرده شد اضافه کرد: ما به گروه بسیج سازمان این ماموریت را دادیم و آنها در حال دنبال کردن مراحل نگارش و برگزاری جلسات برای تولید این سریال هستند. از نظر ما هر فیلم نامه ای که آماده و تایید شود در پروسه تولید قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه یک درباره ساخت سریال جدید برای ایام محرم اینگونه گفت:در حال حاضر برای دهه محرم سریال مشخصی را در نظر نگرفته ایم.

در ادامه نشست بخش هایی از سریال «بچه های نسبتا بد» برای خبرنگاران پخش شد و سپس مدیر گروه مستند،دانش و اقتصاد و فیلم برنامه های شش ماه آینده خود را تشریح کردند.

استقبال مخاطبان از مستندهای حیات وحش

«ابولقاسم ناصری» مدیرگروه مستند ضمن اشاره به تعامل این گروه با مخاطبان شبکه گفت: در نظر سنج تازه ای که اخیرا انجام شده، آمار به دست آمده به این صورت بوده که 41 درصد از مخاطبان حیات وحش،23 درصد دفاع مقدس و 18 در صد مستندهای اجتماعی را پسندیده اند و ما هم تصمیم گرفتیم تا به موضوعاتی که مردم به آنها تمایل دارند بیشتر بپردازیم.

وی در ادامه گفت: پاییز امسال قصد داریم برنامه های مستندی چون روبان قرمز که درباره ایدز است،دست آویزه ها،آوای زندگی،تکیه بر باد،خط قرمز و .. را روی آنتن ببریم.

«سید امیر سیاح» مدیر گروه دانش و اقتصاد نیز در ادامه این نشست گفت: تلاش ما ایجاد فضایی برای مشارکت مردم با موضوع برنامه است و قصد داریم مناظره ها را با همین موفقیت و استقبالی که از آ شده ادامه دهیم.

«کاظمی» مدیر گروه فیلم های تلویزیونی شبکه نیز درباره تولید تله فیلم ها گفت: ساخت آثار نمایشی هزینه بر است و ما تا به سطح مطلوبی درباره فیلم نامه ها نرسیم اجازه ساخت اثری را نخواهیم داد.در حال حاضر پیش تولید 35 فیلم پلیسی طنز محیط زیست و ..  را در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم مورد رضایت مخاطبان واقع شود.

«معصومه آشتیانی زاد» مدیر گروه اجتماعی شبکه یک نیز درباره برنامه های این شبکه گفت: در حال حاضر «صبح بخیر ایران» مسائل اجتماعی مردم و «امروز هنوز تموم نشده» به جوان ها و دغدغه هایشان می پردازد و علاوه بر این نگاهی هم به پیشکسوت های هنر و ورزش کشور دارد.

 

گفتنی است در پایان این نشست از زحمات «سمیرا رستمی» مدیر روابط عمومی شبکه تقدیر شد و مدیر شبکه یک با اعلام خداحافظی موقتی رستمی از این مسوولیت که به دلایل شخصی صورت می گیرد، ابراز امیدواری کرد بار دیگر همکاری وی با شبکه یک از سر گرفته شود. 

 

انتهای پیام/ م. م ـ ب.ب

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.