سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

«مادران» سوژه جدید مجید معیر برای ساخت یک مستند شدند

زنان در اجتماع

سینما پرس- گروه سینما/ مجید معیر از ساخت یک مستند در رابطه با جایگاه زنان در آینده ای نزدی خبر داد.

مجید معیر؛ فیلمساز در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس از تصمیم خود برای ساخت یک مستند با موضوع و محوریت زنان و جایگاه آنها خبر داد و در توضیح بیشتر عنوان کرد: در حال حاضرحدود سه ماه است که تحقیقات خود را برای ساخت یک مستند در رابطه با زنان و نقش آنها در جایگاه های مختلف آغاز کرده ام و احتمالا تا دو ماه آینده این مرحله به پایان رسیده و مراحل پیش تولید آن را آغاز خواهم کرد.

 

وی در رابطه با شکل گیری ایده ساخت این مستند عنوان کرد: البته موضوع زن موضوعی جدید نیست و بارها در مستندها و فیلم های مختلف به آن پرداخته شده است اما این مستند با یک نگاه و رویکرد جدید که تا به حال مورد غفلت واقع شده است به این موضوع می پردازد.

 

معیر توضیح داد: به نظر من جایگاه و مقام والای زن در خانواده و به عنوان مادر که نقطه اوج و تکامل یک زن است جنبه ای است که مورد غفلت واقع شده است و آنچنان که باید به آن پرداخته نشده است به همین علت این جنبه از زندگی زنان به عنوان رویکرد اصلی این مستند قرار خواهد گرفت.

 

کارگردان فیلم «مرگ عاشقی» ادامه داد: زنان با حرفه ها و شغل های زیادی در جامعه حضور دارند و متاسفانه گاهی نیز آنها را در جایگاه هایی می بینیم که در شان یک خانم نبوده اما آنها از این حضور خود راضی هستند و در مقابل برخی نیز در مقام ها و رتبه های بالای اجتماعی و علمی هستند که همه آنها بعد از مادر و همسر بودنشان و به طور کلی نقششان در خانواده اهمیت پیدا می کند، بنابراین در این مستند به این ابعاد پرداخته می شود.

 

معیر خاطر نشان کرد: هنوز دیگر عوامل ساخت این مستند مشخص نشده اند اما برای ساخت آن با با انجمن اسلامی زنان و جاهایی از این قبیل وارد مذاکره شده ام.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.