شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

در مستند «انقلاب در قاب»/

از محمد بهشتی تا مسعود ده‌نمکی سینمای انقلاب را تحلیل می‎کنند

مستند انقلاب در قاب

سینما پرس- گروه سینما/ عادل انیسی از ساخت یک مستند با نام «انقلاب در قاب» در رابطه با سینمای پس از انقلاب اسلامی با حضور سینماگران برجسته ایران خبر داد.

عادل انیسی کارگردان و مستند ساز در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد مستند «انقلاب در قاب» عنوان کرد: در حال آماه سازی مستندی با نام «انقلاب در قاب» در رابطه با شکل گیری سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی هستم.

 

وی ادامه داد: سینما در سال ۵۷ دچار ورشکستگی و بسیاری از تولیدات در این حوزه متوقف می شود، پس از آن قرار است که سینمایی جدید پایه گذاری شود. ما در این مستند به بررسی دهه ۶۰ سینمای ایران با حضور سینماگران برجسته می پردازیم.

 

انیسی با بیان اینکه درمستند «انقلاب در قاب» تا کنون ۵۰  گفت و گو با افراد سرشناس سینمای ایران انجام شده است، اظهار داشت: کار مصاحبه های این مستند بر عهده دکتر امید روحانی بوده است و تا کنون با افرادی مثل سید محمد بهشتی، محمد علی نجفی، علیرضا رئیسیان، علیرضا داوود نژاد، کیانوش عیاری، جعفری جلوه، علیرضا شجاع نوری، نادر طالب زاده، خسرو سینایی، مسعود ده نمکی، محمد علی حسینی نژاد و... گفت و گو هایی انجام شده است و در ادامه راه نیز تصمیم داریم که با ۱۰ نفر دیگر از سینماگران همچون مسعود کیمیایی، بهروز افخمی و... نیز به گفت و گو بپردازیم.

 

این کارگردان با بیان اینکه مهدی مطهر تهیه کننده این مستند بوده است، عنوان کرد: در اصل «انقلاب در قاب» یک فیلم بلند است، هدف اصلی ما این است که تا زمان جشنواره فیلم فجرمراحل ساخت آن به پایان برسد.

 

انیسی خاطر نشان کرد: سینا آذری و سامان مختاری به عنوان فیلمبردار وعلی مطهری نیز به عنوان صدا بردار در این مستند با ما همکاری داشته اند.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.