یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

غلامرضا آزادی به سینماپرس خبر داد:

آغاز فیلمبرداری «لالایی» در اواخر پاییز/ «حریر» در دولت بعدی کلید می خورد

غلامرضا آزادی2

سینماپرس-گروه سینما/ کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران درباره دو پروژه ای در حال تولید آن است توضیح داد: فیلمبرداری «لالایی» در ایران و فرانسه اواخر پاییز آغاز می شود. آماده کلید زدن «حریر» هستیم و در دولت جدید تولید را آغاز می کنیم.

غلامرضا آزادی کارگردان پروژه «لالایی» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره وضعیت پیش تولید این فیلم که قرار است نیمی از آن در فرانسه تولید شود گفت: بازیگران فرانسوی پروژه توسط طرف فرانسوی فیلم انتخاب شده اند که از بازیگران خوب آن کشور هستند. ما هم در حال انتخاب بازیگران ایرانی هستیم که هیچ کدام ستاره نیستند.با توجه به اینکه داستان فیلم در زمستان اتفاق می افتد اواخر پاییز امسال فیلمبرداری را در ایران آغاز خواهیم کرد. نیمی دیگر از فیلم هم در فرانسه فیلمبرداری می شود.

 

تهیه کننده فیلم «حریر» در مورد وضعیت تولید این فیلم هم توضیح داد: فعالیت و تولید را در سینمای ایران به خاطر وضعیت ارشاد و خانه سینما هنوز شروع نمی کنیم.چون ما فیلمساز مستقل هستیم و من معتقدم فیلم باید ماندگار باشد نه اینکه برای یک مدت زمان محدود مورد توجه قرار بگیرد و بعد کهنه شود. اکثر فیلم های ما بعد از نمایش فراموش می شوند و مثل برگ های زودگذر زمانه هستند.

 

وی اضافه کرد: فیلم «حریر» هم موضوعی دارد که مسئله روز دنیاست، نه فقط ایران و روی آن تحقیق و بررسی زیادی انجام گرفته است. باید با دوراندیشی به تولید آن اقدام کنیم و با اینکه آماده آغاز تولید آن هستیم اما در شرایط فعلی این اتفاق نمی افتد. با آغاز دولت جدید «حریر» را کلید خواهیم زد.

 

این تهیه کننده سینما درباره وضعیت تولید و نمایش اینگونه اظهار داشت: مالکیت سالن های سینما که اصلا مشخص نیست. پخش کننده ها هم که ساز خود را می زنند، تهیه کننده کش شده اند و به غارت سینما و بخش خصوصی می پردازند. دولت هم که برای خودش فیلم می سازد و سرنوشت بقیه فیلم ها برایش مهم نیست. قیمت های فیلمسازی و هنرپیشه ها هم نامشخص است. ان موضوعات نشان می دهد قواعد و قانون هایی که پیش از این وجود داشت از بین رفته اند.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی امنیت مالی و کاری تهیه کنندگان مستقل از بین می رود. من 12 فیلم تولید کردم و در 50 فیلم فیلمبردار بوده ام اما این اولین بار است که یک پروژه «حریر» را یک سال و نیم است می خواهم تولید کنم اما نمی توانم. امیدوارم با باز شدن خانه سینما و تعدیل شدن مسائل روز فعالیت های سینمایی ما و دیگر فیلمسازان مستقل آغاز شود. ما که اماده ساخت هر دو فیلم هستیم.

 

کارگردان فیلم اکران نشده «قبیله من» درباره وضعیت نمایش این فیلم توضیح داد: در حالی که این فیلم در چند جشنواره جایزه گرفته است اما ما هنوز نتوانسته ایم آن را اکران کنیم. تلاش داریم اول خارج از ایران به نمایش آن اقدام کنیم چرا که اکران فیلم در ایران امنیت لازم را ندارد و با انواع دزدی ها چه از طریق پخش سی دی، چه دانلود سایت ها و چه پخش از شبکه های ماهواره ای مواجه خواهیم شد و هیچ حمایتی هم از طرف دولت نمی شود. در این سرایط سینمای مستقل در حال نابودی ست.

 

گفتنی ست، فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد، داستان دختری است که با معضل چاقی مواجه بوده و برای رفع این مشکل درمان های مختلفی را امتحان می کند.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.