شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

حبیب الله کاسه ساز:

این هفته در مورد مکان هیات مدیره تصمیم گیری می‌شود/ سه شنبه جلسه دوم خانه سینمایی ها

حبیب الله کاسه ساز

سینماپرس- گروه سینما/ رئیس و سخنگوی خانه سینما گفت: در حال رایزنی هستیم تا ببینیم استقرارمان در ساختمان خانه سینما به چه نتیجه ای می رسد اما این هفته مکانی را برای خود فراهم می کنیم. اگر خانه سینما نشد در محلی دیگر مستقر خواهیم شد.

رئیس و سخنگوی خانه سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار کرد: برای انتخاب مدیرعامل دو ماه فرصت داریم و تصمیم گرفتیم فردی را انتخاب کنیم که تمام وقتش را برای خانه سینما بگذارد و دارای درایت و مدیریت باشد و همچنین محبوبیتی در میان سینماگران داشته باشد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که تفرقه میان سینماگران وجود دارد، آیا می توان فردی را یافت که دارای محبوبیت میان همه سینماگران باشد، گفت: ما امیدوار هستیم که در طی این دو ماه حاشیه های موجود برطرف شود و اختلافات به دوستی تبدیل شود. براساس اساسنامه می توانیم فردی را انتخاب کنیم که عضو صنوف نباشد تنها ممنوعیت این است که مدیرعامل نباید از اعضای هیات مدیره باشد در غیراین صورت هر فردی می تواند به عنوان مدیرعامل انتخاب شود.

 

کاسه ساز تاکید کرد: هنوز در مورد استقرار در خانه سینما به نتیجه نرسیدیم و در حال رایزنی هستیم اما در این هفته تلاش داریم که تصمیم نهایی را در مورد ساختمان خانه سینما بگیریم.

 

وی درباره جلسه بعدی هیات مدیره خانه سینما تصریح کرد: جلسه بعدی اعضای هیات مدیره در تاریخ 25 تیرماه ساعت 2 بعدازظهر با حضور بازرس و اعضای هیات مدیره برگزار می شود.

 

در اولین جلسه هیات مدیره که روز گذشته برگزار شد حبیب الله کاسه ساز به عنوان رئیس و سخنگوی هیئت مدیره، سهیلا نجم به عنوان نایب رئیس و علی اصغر محبی به عنوان دبیر و منشی هیئت مدیره انتخاب شدند.

 

یادآور می شود هر چند واکنش های تندی از سوی هیات مدیره خانه سینما نسبت به مجمع عمومی صنوف قانونی که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده بود صورت گرفت اما این مجمع هیات مدیره خود را انتخاب کرده و درصدد بازگشایی ساختمان خانه سینما است.

 

بیشترین ابهامی که در مورد مجمع صنوف قانونی خانه سینما مطرح شده است در مورد حضور اعضای صنوف بوده که عضو هیات مدیره آن صنف نبوده اند در حالی که این مجمع براساس اساسنامه تایید شده وزارت ارشاد تشکیل شده که در بندهای یک الی ششم ماده 19 اساسنامه آن بر افزایش اعضای مجمع عمومی و اعطا حق رای به تک تک نمایندگان صنوف عضو خانه سینما اشاره شده است. ضمن این که خانه سینما به گفته مسئولان وزارت ارشاد اقدامی برای ثبت قانونی انجام نداده به همین دلیل با پذیرش گزارش مجمع عمومی صنوف قانونی خانه سینما با اعضای هیات مدیره انتخاب شده آغاز به کار خواهد کرد.

 

بهزاد ابتهاج در این زمینه به سینماپرس می گوید: مجمع عمومی برگزار شده در تاریخ 19 تیر ماه دولتی نبوده و از طریق صنوف قانونی تشکیل شده است و روز شنبه این صنوف گزارش مجمع خود را به وزارت ارشاد ارائه می دهند. اگر تخلفی صورت گرفته باشد از سوی وزارت ارشاد مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مجمع عمومی صنوف قانونی خانه سینما روز چهارشنبه در غیاب انجمن‌های چهره‌پردازان و جلوه‌های ویژه بصری و با حضور 9 صنف قانونی برگزار شد و در این انتخابات که بیش از 50 نفر حضور داشتند، اعضای هیات مدیره بدین شرح انتخاب شدند؛ بیژن محتشم، حبیب‌الله کاسه ساز، امیررضا معتمدی، سهیلا نجم و اصغر محبی. محسن روزبهانی و یونس صباحی هم به عنوان اعضای علی‌البدل کسب رای کردند.

 

با برگزاری این مجمع و با توجه به این که هیات مدیره سابق خانه سینما تصمیم دارد براساس اساسنامه اصلاحی هیات هفت نفره در روز ششم مرداد ماه مجمع عمومی برگزار کند و خانه سینما پیش از این توسط وزارت ارشاد به صورت دائم تعطیل شده است وزارت ارشاد معتقد است مجمع عمومی روز ششم مرداد ماه وجاهت قانونی ندارد. اما هیات مدیره خانه سینما براساس بیانیه ای که در 20 تیر ماه منتشر کرده اند همچنان اصرار به برگزاری مجمع عمومی دارند.

 

در بیانیه هیات مدیره خانه سینما آمده است:"در واپسین روزهای عمر مدیریت سازمان سینمایی، آخرین پرده‌ی نمایشی که از سال 1389 آغاز شده بود، بر صحنه رفت و معاونت سینمایی که با کارگردانی صدور دستور انحلال و سپس تعطیلی خانه‌ی سینما، نمایش را راه انداخته بود با حمایت از برپایی تشکل موسوم به خانه‌ سینما شماره‌ دو مضحکه را کامل کرد."

 

گفتنی است نظر ریاست جمهوری بر این است که خانه سینما به صورت قانونی بازگشایی شود و بر گروه و شخص خاصی تاکید ندارد بلکه مهم آغاز به فعالیت دوباره خانه سینما است.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.