چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

مدیر شبکه یک سیما در گفت و گوی اختصاصی با سینماپرس مطرح کرد:

تلویزیون وظیفه کاریابی برای تهیه کنندگان بیکار را ندارد

مهدی فرجی

سینماپرس-گروه تلویزیون/ مدیر شبکه سیما در گفت گوی اختصاصی با خبرنگار سینماپرس، با اشاره به تولید 5 سریال نمایشی برای پخش از شبکه های مختلف سیما در ماه رمضان و اشاره به دو سریال دودوکش و بچه های نسبتا بد اعلام کرد شاید ماه رمضان امسال همه سریال های تولیدی و از جمله این دو سریال را از تلویزیون پخش کنیم!

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، مهدی فرجی درخصوص تولید 5 سریال نمایشی با نام های دودکش (محمد حسین لطیفی)، بچه های نسبتا بد (سیروس مقدم)،مادرانه(قاسم افشار)،خروس(سعید آقاخانی) و شاید برای شما اتفاق بیفتد (محمود معظمی) برای ماه رمضان و نحوه پخش این سریال ها از شبکه های مختلف، در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص اختصاص بودجه ای مستقل به تولیدات مناسبتی گفت: «کارهای مناسبتی معمولا با حمایت سازمان ها مواجه می شوند. به عنوان مثال سریال «بچه های نسبتا بد» هم از حمایت مالی یک سازمان در خارج از سازمان صدا و سیما برخوردار است و احتمال دارد که این سریال نیز در این ایام نمایش داده شود»!

 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا پخش پنج سریال از حوصله  بیننده خارج نیست»؟ گفت: «مردم به تماشای سریال های مناسبتی علاقمندند. البته اینطور نیست که هر پنج سریال را تماشا کنند و گاهی از بین سریال های مختلف، یک یا چند سریال مورد علاقه  خود را انتخاب و دنبال می کنند».  

 

مهدی فرجی در ادامه درباره ی حرف و حدیث ها پیرامون تهیه کننده سریال «شهید بروجردی» و اعلام نام جواد نوروز بیگی و محمود غلامی به عنوان تهیه کنندگان این سریال شبکه یک سیما گفت: «این سریال از تولیدات الف ویژه ی سیما است که به کارگردانی جمال شورجه و تهیه کنندگی محمود غلامی در مرحله ی نگارش قرار دارد و در نهایت نمی توان دو سریال از زندگی یک شخصیت تهیه کرد».

 

سقف تهیه سریال ها توسط یک تهیه کننده

در شرایطی که مشکلات اقتصادی صدا و سیما منتج به رکورد سریال سازی شده و بسیاری از تهیه کنندگان تلویزیونی بیکار و خانه نشین شده اند، برخی از تهیه کننده ها چند کار را به طور هم زمان در دست تهیه دارند.

 

مهدی فرجی درباره این مساله و پُرکاری برخی دیگر از تهیه کننده ها در شبکه یک  نیزبه خبرنگار ما گفت: «ما مسئول این نیستیم که برای همه تهیه کننده ها کار جور کنیم. در شرایط فعلی با وجود مشکلات مالی باید دید که منابع مالی چگونه تامین شده است. ما تهیه کننده هایی که منابع مالی بهتری دارند و کاری در دست تهیه گرفتند را متوقف نمی کنیم».

 

فرجی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیتی برای اینکه یک تهیه کننده چند کار هم زمان در دست تولید داشته باشد ندارید»؟ گفت: «کسی نبوده که مثلا پنج کار را هم زمان داشته باشد. به طور معمول یک کار که رو به پایان می رود کار دیگر در مرحله ی تحقیق و پژوهش قرار می گیرد».

 

انتهای پیام/ع/ب/ن.ف - ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.