شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

ترکمانی در مورد فیلم «گرداله» عنوان کرد:

فارابی تمایلی برای اکران آثار کودک ندارد

نادره ترکمانی*

سینما پرس-گروه سینما/ نادره ترکمانی کارگردان سینمای کودک و نوجوان که هفته گذشته پروانه ساخت فیلم «شرتی و شپرتی» را در ژانر کودک دریافت کرده است درباره عدم اکران ساخته پیشین خود «گرداله» گفت که بنیاد فارابی طبق قرارداد به تعهدات خود عمل نکرده است و فارابی تمایلی برای اکران آثار کودک ندارد.

نادره ترکمانی؛ کارگردانی که سال گذشته با فیلم «گرداله» دربیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان حاضر بود و توانست جوایز زیادی از جمله جایزه مردمی، جایزه انجمن منتقدان و نویسندان سینمایی، جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را  از این جشنواره دریافت کند .تصمیم دارد فیلم دیگری در گونه کودک و نوجوان با عنوان «شرتی و شپرتی» بسازد که امروز پروانه ساخت آن توسط سازمان سینمایی صادر شد.

 

ترکمانی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره ساخت این فیلم گفت : قصه این فیلم اقتباسی از داستان «قورد داشی» است که یکی از قصه‌های کتاب «مجموعه افسانه‌های موجودات افسانه ای» است، که توسط خسرو صالحی گردآوری و بازخوانی شده است. خسرو صالحی پیش از این قصه «خاله سوسکه» را که از زمان چاپ سنگی تا امروز موجود بوده ، جمع آوری کرده است «گرداله» هم یکی از افسانه های سرزمین ما است.

 

او ادامه داد : «شرتی و شپرتی» دو شخصیت اصلی هستند ، داستان به این صورت است که بحرانی بین اهالی یک روستا ایجاد می شود  و شپرتی موفق به حل آن مشکل می شود . این فیلم به طور کامل عروسکی است و لوکیشن های واقعی دارد و من سعی دارم با برخی همکاران فیلم «گرداله» مانند بهرام محتشمی، بهرام بهبهانی ، منصور شریعتی ، عیسی یوسفی پور ، برای همکاری در این پروژه دعوت کنم. «شرتی و شپرتی» پس از«گرداله» و «خاله سوسکه» سومین همکاری نادره ترکمانی با خسرو صالحی است.

 

وی درباره عدم اکران عمومی فیلم گرداله تصریح کرد: در حال حاضرمهمترین بحث اکران گرداله است و می خواهم گرداله درمسیر مناسب و درست جلو برود. در نظر دارم در بخشی از «گرداله» از شیوه های تبلیغاتی موفق حوزه سینمای کودک بهره ببرم. از این رو وقت و انرژی زیادی می برد تا اکران انجام شود. مهمترین موضوع این است که بنیاد فارابی طبق قرارداد به تعهدات خود عمل نکرده است و این نشان می دهد که فارابی تمایلی برای اکران آثار کودک ندارد و فارابی در پرداخت تعهدات خود احمال می کند.

 

انتهای پیام/ن/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.