سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

واکنش سینماگران درباره کاهش بودجه سینما در سال 92 در لایحه دولت/5

حسن توکل نیا: کاهش بودجه ضربه های جبران ناپذیری به سینما خواهد زد

حسن توکل نیا تهیه کننده در  نشست فیلم سینمایی نفرین به کارگردانی علی توکل نیا

سینماپرس-گروه سینما/تهیه کننده سینما با اشاره به احتمال کاهش بودجه سینمای کشور در سال جدید گفت: سینمای ایران یک هنر دولتی است و از لحاظ محتوی و مالی به نظام وابسته است و نمی شود این وابستگی را به یک باره از بین برد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس توکل نیا که سابقه تهیه فیلم سینمایی «کاغذ بی خط» ساخته ناصر تقوایی را در کارنامه دارد درباره احتمال کاهش بودجه سینمای در سال جدید گفت: قطعاً این موضوع ضربه های جبران ناپذیری به سینما خواهد زد. سینما موضوعی فرا متنی است و هیچ دستگاه دولتی و نظارتی حق ندارد نسبت به میزان دخل و خرج آن بدون در نظر گرفتن عواقب اش ورود پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه فیلمسازان معتبر سینمای ایران باید برای ادامه کار حمایت شوند گفت: این کاهش بودجه به این منتهی می شود که فیلمسازانی همچون ناصر تقوایی و بهرام بیضایی فاصله ساخت آثارشان از قبل بیشتر شود. چرا که قدرت و ظرافت و توجهی که در آثار بزرگان سینمای ایران است نیازمند هزینه های بیشتری است که از توان بخش خصوصی در حال حاضر به دور است.

 

تهیه کننده «چند می گیری گریه کنی» ادامه داد: هر چقدر بیشتر بودجه به بخش فرهنگی تزریق شود نتیجه آن شادابی جامعه و پیشرفت فرهنگی در جامعه خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولین با توجه به ضرورت ارتقای سطح سینما و فرهنگ کشورمان تصمیمی را اتخاذ کنند که در همین راستا و لازمه پیشرفت سینمای کشورمان باشد نه موجب سرافکندگی و یاس در این حوزه.

 

انتهای پیام/ن/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.