سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴

واکنش سینماگران درباره کاهش بودجه سینما در سال 92 در لایحه دولت/3

نوروزبیگی: کاهش بودجه سینما به معیشت هنرمندان آسیب می رساند

جواد نوروزبیگی تهیه کننده در نشست فیلم یک سطر واقعیت در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ تهیه کننده سینما درباره احتمال کاهش بودجه سینمای کشور در سال آینده، نتیجه این اقدام را کاهش تولید فیلم در سینمای ایران دانست که در طولانی مدت نتیجه منفی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس تهیه کننده فیلم سینمایی «خرس» پیرامون کاهش بودجه سینمایی که این روزها در مجلس مطرح است گفت: سینمای ایران اگرچه دارای یک چرخه ناقص در عرضه و تقاضا و در بحث تولید است که بیشترین وابستگی را به بودجه دولتی دارد، اما قطع کردن یکباره این بودجه آن هم در شرایطی که هزینه های بالای تولید بخش خصوصی را به انزوا کشانده است می تواند عواقب بدی بر سینمای کشور بگذارد.

 

نوروزبیگی یکی از این عواقب را عدم امنیت شغلی سینماگران عنوان کرد و گفت: در حوزه سینما از تدارکات تا کارگردان ها همگی از راه تولید فیلم ارتزاق می کنند. اگر تولیدات سینمای ایران به یکباره به نصف کاهش پیدا کند شاهد موج بیکاری در بین سینماگران می شویم.

 

تهیه کننده «سیزده 59» درباره راهکارهای تدریجی کاهش بودجه گفت: وابستگی سینمای ایران به بخش دولتی و رسیدن به بنگاه های خصوصی و قدرتمند نیازمند زمان و به وجود آمدن زیر ساخت ها است. که یکی از این زیر ساخت ها خارج شدن دولت از انحصارهای واردات و تولید است که این به مرور زمان محقق خواهد شد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد کمک به معیشت سینماگران و نگاه فرهنگی به اقتصاد سینما در تصویب بودجه فرهنگی و سینمایی کشور تاثیر مستقیم داشته باشد.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.