چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴

بهروز یغمائیان:

ده سالگی «خانه ما» را جشن می‌گیریم/آرزو دارم «جمشید و خورشید» در سینماها اکران شود

خانه ما

سینماپرس-گروه تلویزیون/ بهروز یغمائیان کارگردان انیمیشن «همسایه ها» با اعلام خبر پخش اینانیمیشن بعد از تعطیلات نوروز گفت: ، تیرماه سال جاری بناداریم تا دهمین سالگرد تولد «خانه ما» را جشن بگیریم.

بهروز یغمائیان کارگردان انیمیشن «همسایه ها» در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در خصوص ساخت این انیمیشن بیان کرد: انیمیشن »همسایه ها» در 65 قسمت 10 دقیقه ای تولید شده که قرار است بعد از تعطیلات عید نوروز از شبکه پویا پخش شود.

 

وی با اشاره به اینکه «همسایه ها» با تکینیک کات اوت تولید شده اظهار داشت: هر کدام از قسمت های انیمیشن «همسایه ها» دارای داستان مستقلی است به این صورت که داستان زندگی دو خانواده که در روستا زندگی می کنند و مسائلی که بین آنها اتفاق می افتد در این انیمیشن روایت می شود.

 

یغمائیان با اشاره به اینکه «همسایه ها» فضای فانتزی  تخیلی دارد، بیان کرد: هنگامه یغمائیان کار نویسندگی این اثر را انجام داده البته داستان های این مجموعه انیمیشن در کارگاه نویسندگی چکش کاری و بازنویسی می شود همچنین بیش از 30 نفر انیماتور برای ساخت این پروژه همکاری کردند که از اصلی ترین آنها می توان به فرهاد عباس نژاد، پژمان فیروزبخت اشاره کرد.

 

وی اعلام کرد: من انیمیشن های زیادی را برای تلویزیون و یا در ژانر سینمایی ساخته ام که از جمله آن می توان به انیمیشن سینمایی «جمشید و خورشید»، «خورشید مصر» اشاره کرد.

 

کارگردان انیمیشن «جمشید و خورشید» بیان کرد: انیمیشن «جمشید و خورشید» 8 سال است که آماده است اما بایگانی شده بارها آنونس آن پخش شده اما موفق به نشان دادن و اکران عمومی آن نشده ایم. به همین منظور بیشتر کارهایم را به تلویزیون ارائه می دهم. نزدیک به ششصد میلیون تومان هزینه ساخت فیلم سینمایی «جمشید و خورشید » شده است.

 

جمشید و خورشید

 

وی افزود: برای یک هنرمند خیلی سخت است که انیمیشنی که در ایران جزو نمونه های برتر است را بایگانی کند آرزو دارم روزی «جمشید و خورشید» در سینماها اکران شود.

 

 یغمائیان اظهار داشت: اولین کار من در تلویزیون انیمیشن «وقتی بابا کوچک بود» بود و بعد از آن مجموعه ای خمیری «خانه ما» را تهیه کردیم که اولین سری آن 52 قسمت سری بعدی 13 قسمت از تلویزیون پخش شده و آخرین سری که تهیه کردیم در 52 قسمت است که هنوز در حال صداگذاری و دوبله هستیم که تا چند وقت دیگر از تلویزیون بر روی آنتن می رود.

 

این کارگردان انیمیشن افزود: تاکنون 208 قسمت از مجموعه «خانه ما» تولید شده که 156 قسمت آن پخش شده، تیرماه سال جاری هم بناداریم تا دهمین سالگرد تولد «خانه ما» را جشن بگیریم.

 

وی ادامه داد: مجموعه انیمیشن «این چیه» عنوان مجموعه  انیمیشن دو بعدی است که در 52 قسمت 10 دقیقه ای برای پاسخ به سئوالات ذهن کنجکاو کودکان و نوجوانان درباره ی فضا نیز از دیگر انیمیشن های ساخته شده است.

 

انتهای پیام/ع.ت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.