چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱

دقیقی در نشست خبری فیلم خود عنوان کرد:

«بزرگ مرد کوچک» ضد جنگ است نه ضد دفاع

 نشست فیلم «بزرگ مرد کوچک» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس-گروه سینما/ صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» گفت: فیلم من ضد جنگ است، اما ضد دفاع نیست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی با حضور بهزاد عبدی آهنگساز، پرهام دلدار، پویا امینی بازیگران، حبیب الهیاری و پروانه مرزبان برگزار شد.

صادق دقیقی کارگردان این فیلم سینمایی گفت: این اولین فیلم سینمایی من بوده و پیش از این در زمینه مستند و فیلم کوتاه تجربه کار داشته ام، سال 88 خانم مرزبان طرحی را ارائه کرده که درباره شهدای دانش آموز است. در استان خوزستان نیز با شهید بهنام محمدی آشنا شدم و فهمیدم که چه کارهایی انجام داده البته با توجه به اینکه این شهید نوجوان کارهای خاصی را انجام داده نمی توانستیم آن را تصویر کشانم، چرا که هیچ کدام از این اتفاقات برای مخاطب امروز قابل قبول نبوده است، به همین دلیل تنها 80 درصد از داستان این فیلم سینمایی واقعی است.

 

حبیب الهیاری تهیه کننده این فیلم سینمایی اظهار داشت: خوشحالم که با یک جوان با خرد کار کرده ام، در کارنامه کاری من 18 فیلم سینمایی در حوزه دفاع مقدس بوده و با کارگردانانی چون سیف الله داد، رسول ملاقلی پور، ابراهیم حاتمی کیا و جمال شورجه کار کرده ام، اما خوشحالم که در این کار حضور داشته چرا کاملا صادقانه انجام شده و داستان آن واقعی است.

 

وی تصریح کرد: هرچند بازیگران این فیلم سینمایی از هنرمندان ستاره سینمای ایران نیستند، البته منظور من پویا امینی نیست، اما همگی زحمت کشیدند، این یک فیلم آپارتمانی و لب دریایی نبوده و همه برای آن زحمت کشیده اند. بهزاد عبدی نیز به عنوان آهنگساز جان تازه ای به این فیلم داده است.

 

پروانه مرزبان یکی دیگر از تهیه کنندکان این فیلم سینمایی در ادامه نشست ابراز داشت: تا امروز 400 مستند دفاع مقدس در پرونده کاری من است، در واقع به مردم خرمشهر عشق می ورزم. خوشبختانه به خاطر داستان متفاوت این فیلم سینمایی، نهادهای دولتی استان خوزستان همکاری بسیاری را با ما داشته است.

 

صادق دقیقی گفت: به تازگی کلمه ای با نام دغدغه سینمای ایران باب شده و من هم دغدغه ای دارم که نامش را دفاع مقدس می گذارم. «بزرگ مرد کوچک» یک فیلم ضد جنگ است اما ضد دفاع نیست. تاریخ نشان داده که مردم ایران جنگ طلب نیستند، اما اگر کشورمان تعرض شود، از آن دفاع خواهیم کرد.

 

پویا امینی یکی از بازیگران این فیلم سینمایی ابراز داشت: بیشتر عوامل فیلم خوزستانی بوده و ما را در درست تلفظ کردن لهجه خوزستانی یاری می کردند، حتی اگر در یک سکانس یک کلمه به درستی ادا نشده بود، ما دوباره آن سکانس را می گرفتیم. من به عنوان یک بازیگر تلاش می کنم که نقش هایی را بازی کنم که از من دور است.

 

پرهام دلدار بازیگر نقش سید صالح موسوی، در ادامه نشست ابراز داشت: به دلیل شرایط کاری پدر و مادرم از دوران کودکی جلوی دوربین بودم، در رابطه با نقش سید صالح باید بگویم که در ابتدا دوست نداشتم در این نقش بازی کنم، حتی می ترسیدم که با سید صالح برای بازی در این نقش روبرو شود، به طوری که در ابتدا آشنایی ما تلفنی صورت گرفت، در واقع من با این نقش خیلی فاصله داشتم اما کم کم توانستم با آن ارتباط برقرار کرده بازی کنم.

 

بهزاد عبدی آهنگساز این فیلم سینمایی گفت: در این دوره از جشنواره 4 فیلم سینمایی را دارم. اما اینکه چرا موسیقی فیلم های سینمایی ایران در اکراین ضبط می شود به این دلیل است که ما در ایران استدیو مناسب برای ضبط موسیقی فیلم نداریم، این در حالی است که موسیقی در سینما از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی در پایان تصریح کرد: موسیقی فیلم یک مقوله بسیار حساس است، که متاسفانه در گذشته در ایران آخرین چیزی که برای یک فیلم سراغش می رفتند، موسیقی بود. البته طی چند سال آخیر سینماگران نگاه مفهومی به موسیقی داشته و برای آن وقت و هزینه صرف می کنند.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.