شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳

رامشگری دوتار نوازان خراسانی در جشنواره موسیقی نواحی

موسیقی

حسین ولی نژاد دوتار نواز خراسانی به همراه تعدادی دیگر دوتار نوازان این خطه در هفتمین جشنواره موسیقی نواحی به روی صحنه خواهند رفت.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، حسین ولی نژاد دوتار نواز خراسانی در گفتگو با ستاد خبری هفتمین جشنواره موسیقی نواحی گفت: در برنامه ای که قرار است تعدادی دیگر از دوتار نوازان خراسانی نیز به تکنوازی و گروه نوازی بپردازند هر کدام از ما داستان های محلی برگرفته از حکایات کرم اصلی خانم، طاهر میرزا، شاه برام، شاه اسماعیل، سلیم شاه، خسته قاسم، سید یتیم، همرا حورلی لقا را خواهیم خواند وعلاوه بر این، منقبت خوانی بزرگان دین و سرود های مذهبی را نیز روایت خواهیم کرد.

وی با انتقاد از وضعیت نابسامان موسیقی در خطه خراسان افزود: چند سالی است که در این منطقه جشنواره یا کنسرت موسیقی برگزار نمی شود این در حالی است که جشنواره سراج خراسان و یا جشنواره سرود های رضوی سنندج تاثیر مستقیمی بر روی موسیقی نواحی داشت و جوانان را با آن آشنا و علاقمند کند.

این دوتار نواز در ادامه تاکید کرد: در سال 1367 با گروهی 40 نفره، کنسرت دوتار نوازی برگزار کردیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ اما متاسفانه چنین حرکت هایی حمایت نمی شود. اگر هنرمندان موسیقی نواحی را حمایت نکنند، بسیاری از هنرمندان گمنام را فراموش خواهیم کرد. برخی از چهره های موسیقی شهرستان تا کنون رنگ جشنواره را به خود ندیده اند، در صورتی که در بین مردم شان ومنزلتی ویژه دارند.

وی همچنین در این گفتگو با ستاد خبری جشنواره موسیقی نواحی گفت: اگر هنرمندی بداند در طول سال 5 جشنواره موسیقی برگزار می شود، با اعتماد به نفس بیشتری به فعالیت می پردازد و نسل جوان نیز به مرور زمان به گونه ای دیگر با این مسئله برخورد می کنند.

هفتمین جشنواره موسیقی نواحی از 24 تا 28 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران و کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.