شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

بونگ جون هو؛

کارگردان کره‌ای «انگل» به سراغ انیمیشن می‌رود

بونگ جون هو در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱

سینماپرس: بونگ جون هو کارگردان کره‌ای، تولید پروژه جدید خود را که فیلمی انیمیشن است در نیمه دوم سال ٢٠٢۴ آغاز خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، طبق گزارش‌ها بونگ قصد دارد انیمیشنی درباره موجودات دریایی بسازد. داستان این فیلم درباره رابطه بین موجودات آبزی همچون ماهی‌هایی که در عمق آبها هستند و انسانهاست. کارگردان «انگل» از سال ٢٠١٨ مشغول نگارش فیلمنامه بوده و در ژانویه ٢٠٢١ آن را به پایان رسانده است. جزئیاتی از طرح اصلی داستان فاش نشده و این فیلمساز تأکید کرده که قصد دارد آن را تا زمان ساخت، مخفی نگه دارد.این فیلم که هنوز عنوان مشخصی ندارد قرار است پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ کره به مبلغ حدود ٥٢ میلیون دلار باشد. شایعات حاکی از آن است که سونی پیکچرز در این فیلم مشارکت خواهد داشت. قرار است این انیمیشن به صورت سه‌بعدی توسط کمپانی وی‌اف‌اکس که در گذشته با این کارگردان کار کرده است، تولید شود. ورنر هرتسوگ کارگردان نامدار آلمانی قرار است یکی از صداپیشگان این انیمیشن باشد.بونگ این روزها در حال به پایان‌رساندن فیلم علمی تخیلی «میکی ١٧» است که قرار است توسط برادران وارنر در سال ٢٠٢٥ اکران شود. گزارش ها حاکی از آن است که او همچنین قصد داشته لایواکشن دیگری بعد از «میکی ١٧» بسازد، اما ترجیح داده که این انیمیشن، پروژه جدید او باشد.

فیلم «انگل» به کارگردانی و نویسندگی بونگ در سال ٢٠١٩ به عنوان نخستین فیلم کره‌ای نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرد. در سال ٢٠٢٠ برنده چهار جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردان و بهترین فیلم شد. همچنین جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را در مراسم گلدن گلوب و بفتا دریافت کرد. از «انگل» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیست‌ویکم نام برده می‌شود.از دیگر آثار این کارگردان ٥٤ ساله می‌توان به «سگ‌هایی که پارس می‌کنند، گاز نمی‌گیرند»، «خاطرات قتل»، «میزبان»، «مادر»، «برف شکن» و «اوکجا» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.