جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

داور ایتالیایی فیلم فجر:‌

فیلم‌هایی ارزشمند است که دارای پیام و فراتر از سرگرمی هستند

روز هشتم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

سینماپرس: داور ایتالیایی بخش بین‌الملل چهل و دومین جشنواره فیلم فجر این رویداد را یک اتفاق معنوی خواند و گفت:‌ در این جشنواره سرگرمی در رده اول قرار ندارد و پیام فیلم اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش سینماپرس، آندره مورگن مدیر جشنواره جهانی «فیلم دین در دنیای امروز» از کشور ایتالیا به عنوان داور بخش بین‌الملل در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این داور خارجی، ‌ کیفیت هنری و فنی فیلم‌ها را بسیار عالی توصیف کرد و به ایرنا: این سومین بار است که در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و انتخاب فیلم‌ها را بسیار تحسین می‌کنم. دو بار دیگر مهمان بخش بازاریابی فیلم‌ها بودم.

اگر بخواهم یک کارگردان ایرانی و یک فیلم را نام ببرم، ‌ به مجید مجیدی و بچه‌های آسمان اشاره می‌کنم وی در پاسخ به این سوال که معیارش برای ارزیابی فیلم‌ها چیست توضیح داد:‌ همیشه فیلم‌ها را با مشورت داوران دیگر داوری می‌کنیم. برای من به صورت شخصی فیلم‌هایی ارزشمند است که دارای پیام و فراتر از سرگرمی هستند.

این فیلم‌ساز ایتالیایی گفت: من همیشه به دنبال یک حرف جدید در فیلم‌ها هستم؛ ‌ حرفی که پیام مثبتی برای مخاطب داشته باشد.

مورگن افزود:‌ در جشنواره فیلم فجر به عنوان یک رویداد معنوی سرگرمی در رده اول قرار ندارد و پیام فیلم اهمیت بیشتری دارد. در جشنواره ای که من مدیر آن هستم هم پیام فیلم‌ها اهمیت دارد. برای همین فقط مسائل فنی و بازیگری در فیلم اهمیت ندارد. بلکه محتوای فیلم هم در فرایند داوری مهم است.

بیشتر بخوانید

مجنون؛ اسطوره‌ای به نام مهدی زین‌الدین

«آغوش باز» بهترین فیلم شعیبی است/ مخاطبان تشنه این فیلم هستند

آوار ایده‌ها و مقاومت سینما/ زلزله‌ «احمد» جشنواره را تکان می‌دهد؟

سینماهای قزوین، امروز میزبان پنج فیلم دهه فجر هستند

بی بدن مساله‌مند است و دغدغه دارد

این داور خارجی در پاسخ به این سوال که چه حسی نسبت به سینمای ایران دارد، گفت:‌ سینمای ایران را خیلی دوست دارم. زمانی که من مدیریت جشنواره را شروع کردم، فیلم‌های زیادی از ایران دیدم. اگر بخواهم یک کارگردان ایرانی و یک فیلم را نام ببرم، ‌ از مجید مجیدی نام می‌آورم. چون او در فیلم‌هایش با قلب مخاطب صحبت می‌کند. در بین فیلم‌های این کارگردان فیلم رنگ خدا را دوست دارم.

بخش بین الملل چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از ۱۷ بهمن ماه کار خود را با اکران ۵ اثر در هر روز به صورت نوبت‌های فشرده در خانه جشنواره آغاز کرد. آثار ابن بخش در سه بخش «سینمای سعادت»، «جلوه گاه شرق» و «جشنواره جشنواره ها» به نمایش درمی‌آید.

۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور متقاضی حضور در بخش بین الملل جشنواره چهل و دوم شامل سینمای سعادت و جلوه گاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی – اسلامی) شدند که از این میان اکران ها برای ۲۵ فیلم در ۵ روز درنظر گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.