شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

برای سیزدهمین دوره؛

اعضای هیات انتخاب «جشنواره پویانمایی تهران» معرفی شدند

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

سینماپرس: اعضای هیات انتخاب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس و با حکم محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، ناهید صمدی‌امین، مسعود زین‌العابدین، امیرحسین صالحی، بهنود نکویی و حمیدرضا حافظی به عنوان اعضای هیات انتخاب این دوره از جشنواره معرفی شدند.

اعضای هیات انتخاب از دوم آذر ۱۴۰۲ به مدت ۱۵ روز آثار رسیده را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، با پایان مهلت مقرر، بیش از ۱۰۰۰ فیلم از ۷۱ کشور مختلف جهان و ۵۲۲ فیلم از ایران متقاضی حضور در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شده‌اند.

ناهید صمدی‌امین، متولد ۱۳۴۴ لیسانس گرافیک، فوق لیسانس کارگردانی انیمیشن (درجه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) است که سال‌ها در زمینه ساخت فیلم بلند انیمیشن فعالیت داشته و بازرس علی‌البدل صنف فیلم‌سازان انیمیشن بوده است. او تاکنون جوایز متعددی در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره رشد، جشنواره سینماحقیقت، جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، جشنواره پویانمایی تهران، جشن خانه سینما، جشنواره یاس، جشنواره چهلچراغ، جشنواره بین‌المللی همدان، جشنواره پروین اعتصامی، جشنواره سیما و همچنین فستیوال ترکیه، فستیوال ریو، فستیوال دهلی‌نو، جشنواره فیلم‌های مذهبی روز ایتالیا و... را دریافت کرده است. صمدی‌امین همچنین داور سه دوره جشن خانه سینما بوده است.

مسعود زین‌العابدین، متولد ۱۳۶۷ در تبریز است و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع دکتری در رشته فلسفه ادامه داده است. او نویسنده چندین عنوان کتاب در حوزه ادبیات مقاومت است. زین‌العابدین، مدرس دانشگاه است و تالیف ۱۷ عنوان مقاله علمی و پژوهشی را در حوزه علوم انسانی، در کارنامه خود دارد. او مدرس دوره‌های تعلیم و تربیت است و عضویت در شورای عالی کتاب، شورای تولید تئاتر، شورای سینمایی و شورای نظارت بر تولید اسباب بازی و سرگرمی‌های سازنده از جمله سوابق او در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. او همچنین عضویت در هیئت تحریریه و سردبیری چندین مجله و روزنامه و هفته‌نامه را در کارنامه خود دارد و در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز سوابقی همچون معاونت فرهنگی، معاونت سازماندهی، معاونت آموزش داشته است.

امیرحسین صالحی، متولد ۱۳۶۹ کارگردان و انیمیشن ساز ایرانی است. او کارگردانی انیمیشن ماجراهای میرزا بلد را برعهده داشته است. صالحی مدیر خانه انیمیشن است.

بهنود نکویی، متولد ۱۳۶۱ تهران است. او دارای مدرک کارشناسی گرافیک است و به عنوان طراح، پویانما، کارگردان، تهیه‌کننده و موسس استودیو گنبد کبود فعالیت می‌کند. نکویی جوایز داخلی و خارجی مختلفی در کارنامه خود دارد.

حمیدرضا حافظی، متولد ۱۳۴۳ است. او که سابقه سه دهه فیلم‌نامه‌نویسی برای سینما و تلویزیون را دارد و به صورت تخصصی به فیلم‌نامه‌نویسی پویانمایی می‌پردازد و فیلم‌نامه‌های متعددی در قالب‌های کوتاه، مجموعه و بلند نوشته است. از جمله فیلم‌نامه‌های بلند سینمایی او «دزد رویاها» به عنوان یک پروژه بین‌المللی است. حافظی همچنین فیلمنامه «افسانه شهر قالی» است که برنده پروانه زرین بهترین فیلم‌نامه بلند پویانمایی از بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شده است.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.