چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

با هدف تولید فیلم با مخاطب جهانی؛

«مرکز گسترش» صندوق حمایت از «پروژه‌های بین‌المللی» راه اندازی می‌کند

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی

سینماپرس: صندوق حمایت از پروژه‌های بین‌المللی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با هدف تولید فیلم با مخاطب جهانی، توسعه سینمای مستند و حضور در بازارهای بین‌المللی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، ورود به بازارهای بین‌المللی، توجه به گسترش مخاطبان سینمای مستند، حمایت از تجربه‌های تازه و فیلمسازی به روش‌های خلاقانه از برنامه‌های مرکز گسترش است. صندوق حمایت از پروژه‌های بین‌المللی مرکز با توجه به این چشم‌انداز و با تمرکز روی موضوع‌های مشترک جهانی راه اندازی شده است.

مرکز گسترش امسال در نخستین دوره اعطای این حمایت مالی، علاوه بر موضوع‌های متنوع و عمومی، به طور ویژه از پروژه‌های در مرحله راف کات (تدوین اولیه) یا پست پروداکشن (پس از تولید) با موضوع «غزه» و «فلسطین»، حمایت می‌کند. این صندوق هر سال، علاوه بر اعطای حمایت مالی به موضوع‌های جهانی و مشترک انسانی یک موضوع ویژه هم خواهد داشت، پروژه‌های متقاضی حمایت مالی در رویداد پیچینگ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» بررسی و نتیجه پس از آن اعلام می‌شود.

پیچینگ جشنواره «سینماحقیقت» که یک بخش از جشنواره هر دوره بود، از این به بعد به صورت مستقل برگزار می‌شود. فیلمسازان بین‌المللی می‌توانند با ارائه طرح و فیلم برای دریافت این حمایت مالی، اقدام کنند.

مستندسازان تا اسفندماه ۱۴۰۲ می‌توانند پروژه‌هایشان را به نشانی Fund@defc.com ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.