یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

وزیر ارشاد:

با همکاری «بنیاد فارابی» به زودی یک «انیمیشن قرآنی» تولید می‌شود

محمد خزاعی؛ محمدمهدی اسماعیلی؛ چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشار ه به اهمیت جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در قرآنی شدن جامعه گفت: نگاه محوری دولت جاری ساختن تعالیم قرآنی در جامعه است و این ماموریت اصلی دولت دینی است.

به گزارش سینماپرس، نشست تخصصی معاونت قرآنی وزارت فرهنگ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر، علیرضا معاف معاون‌ قرآن‌ و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران حوزه قرآن و عترت برگزار شد.

در این نشست معاون‌ قرآن‌ و عترت وزارت فرهنگ به بیان‌ گزارش عملکرد معاونت قرآنی پرداخت و سایر مدیران نیز گزارش‌های مربوط به حوزه فعالیت خود ارائه دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست اظهارداشت: نگاه محوری دولت ساری و جاری ساختن تعالیم قرآنی در جامعه است و این ماموریت اصلی دولت دینی است.

اسماعیلی با تشکر از اقدامات صورت‌گرفته در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ افزود: انتظارمان از معاونت قرآن و عترت همان اهداف راهبردی است که رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند و مجموع عملکرد ما در حوزه قرآن باید خروجی با آمار کلان باشد.

وی درباره اهمیت جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در قرآنی شدن جامعه تاکید کرد: پایگاه اول برنامه ریزی برای رسیدن به هدف قرآنی شدن جامعه باید از مدارس و دانشگاه شروع شود و جامعه آماری دانشجویان و دانش‌آموزان در هدف قرآنی شدن جامعه اهمیت بسیار مهمی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فعالیت تمام موسسات، رویدادها باید برای رسیدن به هدف تعیین شده برنامه ریزی شود.

اسماعیلی درباره دولت دینی اظهارداشت: در تمام تعاریفی که اندیشمندان بزرگ اسلام از فارابی تا امام راحل در تعریف سیاست ارائه دادند سیاست یعنی جامعه را به سعادت دنیوی و اخروی رساندند.

وی گفت: از هفته گذشته ۴۰ شرکت بزرگ برای حمایت مالی در حوزه قرآن اعلام آمادگی کردند.

معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: در نمایشگاه قرآن امسال رویکرد ما کیفی‌سازی انس اکثریت مردم با قرآن و مردمی سازی است.

وی افزود: با همکاری بنیاد فارابی به زودی یک انیمیشن قرآنی تولید می‌شود.

معاف بیان کرد: مجمع خیرین قرآنی به زودی تاسیس می‌شود تا منابع‌ مردمی وارد این حوزه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.