شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

«ساسان فلاح فر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

رسانه و فرهنگ به معنای واقعی برای مسئولان اولویت ندارد/دستگاه‌های مختلف در مواقع ضروری و بحرانی توجهی به رسانه ندارند

ساسان فلاح فر در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

سینماپرس: ساسان فلاح فر طلبه جوان فیلمساز در خصوص بررسی وضعیت مستندسازی در کشور گفت: حمایت از سینمای مستند بحران و استراتژیک و توجه به اهمیت رسانه تنها در کلام مسئولان است و در عمل شاهد هیچ اتفاقی برای حمایت از این جریان نیستیم البته گاهی حتی مسئولان و متولیان امر حتی در کلام شان هم نشانی از اهمیت و حمایت از رسانه و مستند و... شنیده نمی شود.

کارگردان مستندهای «نبرد پالمیرا» و «جنگ، دوربین، من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مستند باعث شفافیت در جامعه می شود؛ مستند باعث می شود مردم با واقعیت روبرو شوند و جامعه از تاری در بیاید و حقیقت را کشف کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین حوزه های سینمای مستند مستندهای بحران و استراتژیک است؛ ما مستندسازان بحران خوبی داریم که در سال های اخیر با حضور در نبردهای سوریه و عراق و... آزمون خود را به خوبی پس دادند و کارهای شان بازخورد بسیار خوبی چه در زمان خودش و چه بعدتر از آن و حتی در جشنواره های جهانی که سیاست های شان با ما همسو بود داشت.

فلاح فر خاطرنشان کرد: قطعاً باید به این افراد با تجربه میدان داده شود تا بتوانند در اتفاقات مهم و مواقع حساس و بحرانی در جای جای دنیا حضور پیدا کنند و در صحنه حضور داشته باشند. همین امروز بعد از عملیات طوفان بزرگ الاقصی نیاز است که ما به صورت مداوم و پیوسته در خصوص مسأله فلسطین و غزه کار کنیم.

این مسیتندساز تأکید کرد: درست است که حساسیت های زیادی برای حضور در این جغرافیا وجود دارد اما نبودن مستندسازان بحران باعث می شود مردم کشور خودمان اطلاعات کمتری از واقعیت های میدان داشته باشند و ما مجبور شویم اخبار و تصاویر را از رسانه هایی دنبال کنیم که شاید سیاست های شان همسو با ما نباشد.

کارگردان مستندهای «شیخ شهید» و «پایان مأموریت» در پایان این گفتگو تصریح کرد: متأسفانه رسانه و فرهنگ به معنای واقعی برای مسئولان اولویت ندارد. دستگاه های مختلف و متولیان امر که می توانند حمایت ویژه داشته باشند در مواقع ضروری و بحرانی توجهی به رسانه ندارند اما وقتی شرایط آرام می‌شود می گویند چرا رسانه ها در فلان مواقع بحرانی نبودند و شروع می کنند به حرف زدن می کنند که ما باید به رسانه توجه کنیم و توجه به رسانه ضرورت دارد اما افسوس که همه این ها تنها در کلام مسئولان جاری می‌شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.