سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

کارگردان «محرمانه» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

برای عموم مردم فیلم می‌سازم/مخاطبان عام همیشه از کارهایم راضی بوده‌اند

سریال «محرمانه»

سینماپرس: محمود معظمی کارگردان سریال تلویزیونی «محرمانه» همزمان با پخش این اثر گفت: من خودم را درگیر نقدهای منفی نمی کنم؛ به کارهایم ایمان دارم و سعی می کنم که همواره بهترین ها را خلق کنم.

کارگردان سریال های تلویزیونی «تکیه بر باد»، «بوی باران» و «فاخته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با کمال احترام برای تمام رسانه هایی که با عدالت تمام آثار را نقد می کنند امیدوارم بقیه رسانه ها نیز به عدالت و درست کارهای سینمایی و تلویزیونی را نقد کنند.

وی ادامه داد: سریال «محرمانه» اثری امنیتی-پزشکی-جاسوسی است که در قالب خصوصیات ژانر به درستی جلو رفته است. این سریال به لحاظ انتخاب بازیگران و بخش های فنی و کارگردانی و... نقصی ندارد اما افسوس که اگر شما به عنوان فیلمساز بهترین کار عالم هستی را هم بسازید برخی افراد قانع نمی شوند! من نمی دانم این افراد چه پیشینه ای دارند که اینقدر به راحتی و به غلط برخی آثار را قضاوت می کنند.

معظمی سپس با بیان اینکه مخاطب عام همیشه در اولویتم است تأکید کرد: من برای عموم مردم فیلم می سازم و خوشحالم که مخاطبان عام همیشه از کارهایم راضی بوده اند. من همواره تلاش می کنم در آثارم از بازیگران حرفه ای و پیشکسوت که مورد توجه عموم مردم هستند استفاده کنم اما در کنار آن ها از بازیگران جدید و تئاتری نیز بهره می گیرم. همچنین خوشحالم که در پروژه «محرمانه» تهیه کننده کار آقای سیدرامین موسوی ملکی تمامی امکانات لازم را در اختیارم گذاشت تا این کار به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسد.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: برآورد سریال «محرمانه» همانند برآورد سریال های معمولی تلویزیون است. این کار نه برآورد بیشتری داشته نه کمتر و مساوی با برآوردهای سریال های معمولی بوده که در دو یا چند لوکیشن تولید می شدند اما این در حالی است که ما در ۵۰۰-۶۰۰ لوکیشن و چند کشور کار را تولید کردیم. خوشبختانه آنچه که باید اتفاق می افتاد رخ داده و من بازخوردهای مثبت آن را می بینم.

وی خاطرنشان کرد: البته قطعاً یک سری نقدها به هر اثر هنری وارد است و هیچ کار هنری در دنیا بدون نقص نخواهد بود و اگر فیلمساز حس کند کارش کاملاً تکامل پیدا کرده و بی نقص و فاخر است کارش به اتمام رسیده است! کار در دنیای هنر آنقدر وسیع است که می توان به تعداد آدم های روی زمین تنوع اثر داشت. دنیای هنر دنیایی ناتمام است و هیچ کس نمی تواند بگوید اثر من فاخر است. ما سعی کردیم آنچه در شأن مردم ایران است را لحاظ کنیم. بنده تلاش کردم با دقت و وسواس کار را به اتمام برسانم. در این شرایط که بسیاری از سریال های پلتفرم ها اصلاً قابل دیدن نیست ما کارهایی را در تلویزیون شاهدیم که به لحاظ کیفی قابلیت بالایی دارند و تماشاگر را برای دیدن جذب می کنند و این در حالی است که برآوردهای تلویزیون کمتر از پلتفرم ها است.

کارگردان سریال «مردان تاریخ ساز» یادآور شد: خوشبختانه سال های سال سریال های من پربیننده بوده؛ من سعی کردم همیشه با دقت و ظرافت کار کنم و مخاطب برای من همیشه در اولویت اول بوده. من خوشحالم که مخاطب ایرانی پای تلویزیون می نشیند و این سریال را با اشتیاق تماشا می کند. خدا را شکر می کنم و امیدوارم روز به روز کارهای تلویزیون پر رونق تر از گذشته شود که با تیم جدیدی که در سیمافیلم مشغول کار هستند اتفاقات خوب و عالی را در تلویزیون شاهد خواهیم بود.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص موضوع «محرمانه» اظهار داشت: کارهای پزشکی و کارهایی که درباره سلامت مردم است و پزشکان و دانشمندان با کشف داروهایی جان آدم ها را نجات می دهند برای من ارزشمند است.

وی افزود: کشف واکسن کرونا توسط محققان ایرانی امری مهم است که برای من یک دغدغه بود. هر دارویی که به افراد جامعه برای سلامتی و بهبود و زندگی کردن شان کمک می کند جزو دغدغه هایم است و دوست دارم تلاش این عزیزان و محققان را به نمایش بگذارم.

معظمی یادآور شد: کرونا اتفاق تلخ و ناگواری بود که تا سال ها از یاد کسی نمی رود. ویروس های دست ساز جوامع را دچار بحران و خطر می کنند و ما باید به مخاطب آمادگی دهیم. امروزه کشورهایی با ساختن ویروس ها سعی دارند ملل دیگر را تهدید کنند و لزوم ساختن چنین سریال هایی در این زمانه از اهمیت بالایی برخوردار است و من این شرایط را لمس کردم. به علاوه در «محرمانه» در کنار قصه معمایی و رازآلود باید تماشاگر هر قسمت را ببینند تا گره ای از قسمت قبل برایش باز شود و این مهم برای مخاطب دارای جذابیت است.

به گزارش سینماپرس، «محمود معظمی» یکی از کارگردان شناخته شده تلویزیونی است که فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۸۷ و با ساخت سریال سرشاخ آغار نمود و اکنون در کارنامه سریال ‌سازی خود آثاری همچون سریال «مردان تاریخ ساز» ، سریال «تکیه بر باد»، سریال «شیوع» و سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و ... را به ثبت رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.