یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

وزیر ارشاد:

مشکل ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک حل شده است

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه بیستمین جایزه ملی کتاب سال دفاع مقدس

سینماپرس: محمدمهدی اسماعیلی با تکذیب ارتباط میان کنار رفتن مدیر بنیاد رودکی و اخراج ۴۰ نفر از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران گفت: موضوع اعضای ارکستر حل شده و کارهای اداری آن در حال انجام است.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) ظهر امروز یک‌شنبه (۳۰مهرماه) در حاشیه نشست شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به ایسنا در مورد کنار رفتن مهدی سالم (مدیر بنیاد رودکی) و ارتباط آن با اخراج ۴۰ نوازنده ارکستر سمفونیک تهران، گفت: این دو موضوع به هم ارتباطی ندارد.

وی افزود: کارهای اداری ۴۰ نوازنده اخراج شده ارکستر سمفونیک تهران نیز برای بازگشت به ارکستر در حال طی شدن و موضوع حل شده است و تنها فرآیند اداری آنها در حال انجام است.

شایان ذکر است در تیرماه امسال خبر رسید که نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران اعلام کردند، ۴۰ نفر از آنها به‌ خاطر مشکلاتی که با منوچهر صهبایی (رهبر ارکستر) داشتند و البته به علت شرکت نکردن در آزمون نوازندگی ارکستر اخراج شده‌اند.

اما مهدی سالم (مدیرعامل بنیاد رودکی) استفاده از کلمه اخراج را نادرست و بنیاد رودکی هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ نوازنده‌ای اخراج نشده است. طبق نظر بنیاد رودکی، این افراد در آزمون نوازندگی شرکت‌ نکرده‌اند و حضور و اجرا در ارکستر هم صرفا حق پذیرفته‌شدگان در آزمون نوازندگی است.
بنیاد رودکی این بیانیه را در حالی منتشر کرده بود که تقریبا همه نوازندگان اخراجی از نوازندگان قدیمی ارکستر سمفونیک از چهره‌های بنام موسیقی کلاسیک محسوب می‌شدند.

بر اساس گفته‌های نوازندگان اخراجی، یکی از دلایل شرکت نکردن این نوازندگان در آزمون بنیاد رودکی، یک اقدام اعتراضی بوده است؛ آنها به تصمیمات هیات ژوری در زمینه نحوه برگزاری آزمون‌ها، اصرار شورای ارکسترها برای آزمون از نوازندگان ثابت و با سابقه ارکسترها طی سال‌های اخیر، کم‌توجهی به مطالبات نوازندگان در حوزه‌های مختلف صنفی و فعالیت‌های مرتبط با آن‌ها در بدنه ارکستر انتقاد داشتند و معتقد بودند در شرایط فعلی باید اول به این موارد توجه کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.