یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

«سیاوش چراغی‌پور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

مدیوم «فیلم کوتاه» را وابسته به هیچ تولید دیگری نمی‌بینم/سعی می‌کنم همواره سهمی در کیفیت دادن به سینما داشته باشم

سیاوش چراغی‌پور در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: سیاوش چراغی پور بازیگر فیلم های کوتاه «نام و نام خانوادگی» و «لاری» که در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارند گفت: جوانان آینده ساز سینمای کشور هستند و من با طیب خاطر برایشان وقت و انرژی می گذارم.

بازیگر فیلم های سینمایی «بیرو» و «جهان با من برقص» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم کوتاه از نظر من مستقلاً یک مدیوم سینمایی است من این مدیوم را وابسته به هیچ تولید دیگری نمی بینم و از نظرم فیلم بلند و تلویزیون و تئاتر و فیلم کوتاه هریک به تنهایی جایگاه خودشان را دارند.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: ما نباید فراموش کنیم که یک عده تا آخر عمرشان فقط فیلم کوتاه می سازندد چرا که این سینما را یک مدیوم جدی برای بروز احساسات و نظرات شان می دانند و دوست دارند حرف خود را در قالب فیلم کوتاه بزنند.

چراغی پور سپس با بیان اینکه من همیشه فیلم های کوتاه را با عشق و شور دنبال کرده ام اظهار داشت: بنده همانطور که عاشق دیدن فیلم بلند سینمایی هستم عاشق فیلم کوتاه هم هستم و از دیدن این آثار هنری لذت می برم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: من به عنوان بازیگر وظیفه خودم می دانم تلاش کنم تا به مدیوم فیلم کوتاه کمک شود. فیلم کوتاه هیچ بار مالی و برگشت مالی برای هیچ یک از عواملش ندارد. در حوزه فیلم کوتاه بحث های دیگری است!

وی متذکر شد: من دینی بر گردن خودم احساس می کنم که باید این دین را نسبت به این بچه ها ادا کنم؛ همانطور که یک پدر در خانواده وظیفه اش حمایت از بچه هایش است و باید تجربیاتش را در اختیارشان بگذارد تا آن ها به بلوغ برسند من نیز این وظیفه را به گردن خود می بینم و تا جایی که به موقعیت کاری ام در حوزه فیلم بلند و پلتفرم ها لطمه نزند در فیلم های کوتاه حضور پیدا می کنم چون اعتقاد دارم کارگردانانش آینده ساز سینمای بلند هستند.

چراغی پور تأکید کرد: من هیچ گاه خودم را از جوانان دریغ نکردم و معتقدم همه ما باید به آن ها کمک کنیم تا از این گذر به سلامت عبور کنند که بعداً خودمان شرمنده نشویم که سهم مان در ارتقا بخشیدن به سینما چه بوده است. من خود را دیدن را قبول ندارم و سعی می کنم همواره سهمی در کیفیت دادن به سینما داشته باشم.

به گزارش سینماپرس، سیاوش چراغی پور از جمله بازیگر معروف و پُرکار سینما و تلویزیون است. وی متولد اول فروردیماه سال ۱۳۴۲ و اهل کرمانشاه است و فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۶۷ و در سن ۲۵ سالگی بر روی صحنه تئاتر آغاز کرد و از سال ۱۳۷۴ بود که با «آشپزباشی و قبله عالم» جلوی دوربین سریال‌ای تلویزیونی قرار گرفت و در سال ۱۳۷۹ با فیلم «من ترانه ۱۵ ساله دارم» به سینما راه یافت. وی پس از سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری در سال ۱۳۹۵ بود که با سریال لیسانسه ها در تلویزیون دیده شد و سپس در سریال «بچه مهندس» و «فوق لیسانس» به شهرت رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.