جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد:

قانون‌مداری باید سرلوحه امور باشد/لازم است سیستم‌های خودنظارتی یا خودکنترلی را فعال‌تر کنیم

حامد سهرابی

سینماپرس: مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجم پرونده‌های کیفری مدیران و کارکنان این وزارتخانه در دو سال اخیر کاهش محسوسی داشته است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

به گزارش سینماپرس، حامد سهرابی در نشست تخصصی- آموزشی مدیران و کارشناسان حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: قانون‌مداری باید سرلوحه امور باشد و از وظایف همکاران حقوقی کمک به اجرای هر چه بهتر قانون در مجموعه‌های تابعه است.

وی افزود: نهادهای نظارتی با دقت بالا کار خود را انجام می‌دهند و لازم است ما در ادارات خود سیستم‌های خودنظارتی یا خودکنترلی را فعال‌تر کنیم که خدای نکرده همکاران نه از روی سوء نیت که از روی نا آگاهی، دچار مشکل نشوند.

سهرابی ادامه‌داد: عمده پرونده‌ها مربوط به نظارت مالی شده است که به رویکردهای نهادهای نظارتی در حوزه هزینه کرد کمک‌های اعطایی برمی‌گردد.

وی خطاب به مدیران و کارشناسان حقوقی گفت که باید مساله همکاری و کمک به نهادهای نظارتی را مد نظر داشته، نظارت های لازم را داشته باشید، برای کمک‌ها ناظر مالی و فنی هم لحاظ کرده و کمیته ای باشد که موسسات دریافت کننده را ارزیابی کند.

در ادامه نشست با توجه به درخواست و سوالات حضار به مسائل حقوقی استان‌ها در زمینه املاک و قراردادها پاسخ داده شد.

نشست تخصصی- آموزشی مدیران و کارشناسان حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل استانی و نمایندگان حقوقی سازمان‌های تابعه در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ مهرماه جاری در سالن غدیر وزارتخانه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.