دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

«مالزی» به عنوان نخستین «نمایندگی صندوق اعتباری هنر» انتخاب شد!

سیدمجید پوراحمدی

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از راه‌اندازی و تاسیس صندوق اعتباری هنر در منطقه جنوب شرق آسیا با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از راه‌اندازی و فعال شدن نخستین نمایندگی صندوق اعتباری هنر در جنوب شرق آسیا (مالزی) خبر داد و گفت: در راستای ماموریت تسهیل‌گری ارائه خدمات صندوق اعتباری هنر به هنرمندان ایرانی ساکن ‌و یا در رفت و آمد به کشور مالزی و هنرمندان ساکن در کشورهای هم‌جوار، نخستین نمایندگی صندوق هنر راه‌اندازی و رایزن فرهنگی نیز به عنوان نماینده صندوق در این کشور انتخاب شد.

سید مجید پوراحمدی با تشریح جزییات فعال‌شدن نمایندگی صندوق اعتباری هنر در جنوب شرق آسیا (مالزی)، تقویت حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر را از رویکردهای جدی دولت مردمی برشمرد و گفت: صندوق اعتباری هنر، در راستای برنامه‌ریزی کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهتمام ویژه خود را در جهت تقویت و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در سطوح ملی و بین‌المللی را در اولویت قرار داده و تاکنون نیز گام‌های رو به جلویی در این زمینه برداشته است.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر درادامه با اشاره به امضای پیش‌تر تفاهم‌نامه همکاری صندوق هنر با رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، تأکید کرد: تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در این صندوق طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که منجر به پویایی حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر شود.

مشاور وزیر فرهنگ تصریح کرد: خوشبختانه امروز شرایط خوبی برای همکاری‌های مشترک صندوق اعتباری هنر با دیگر بخش‌ها و مجموعه‌ها فراهم شده که می‌توان بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود این صندوق با آن‌ها تأکید داشت.

پوراحمدی با اشاره به نشست مشترک جمعی از هنرمندان ایرانی فعال فرهنگی و هنری ساکن مالزی یا هنرمندانی که در رفت و آمد به این کشور هستند یا بخشی از کارشان آنجا است، اظهار کرد: در این نشست هنرمندان حاضر مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند که برخی موارد مرتبط با صندوق اعتباری هنر بود، برخی نیز عضو و بیمه صندوق هستند که در رابطه با ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی دچار مشکلاتی بودند که درباره آن به ایراد سخن پرداختند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: فعال‌شدن نمایندگی صندوق اعتباری هنر در کشور مالزی با حضور رایزن فرهنگی ایران به عنوان نماینده صندوق در این کشور را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک بود. علت این انتخاب هم آشنایی رایزن فرهنگی با فضای این کشور و آشنایی با هنرمندان ایرانی ساکن در آن و یا هنرمندان در رفت و آمد و حاضر در کشورهای هم جوار است که بهتر از دیگران می‌تواند با این قشر فرهیخته ارتباط گرفته و به مسایل و مشکلات آن‌ها رسیدگی و حل و فصل کند.

پوراحمدی همچنین موضوع تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر در کشورهای دیگر را از رویکردها و اهداف اصلی صندوق اعتباری هنر برشمرد و گفت: در گام اول کشور مالزی به‌ صورت آزمایشی انتخاب شد. این کشور به دلیل داشتن جایگاه ممتاز در منطقه جنوب شرق آسیا می‌تواند با وجود رایزن فرهنگی فعال و کارآشنا نقش بی‌بدیلی را در کشورهای همجوار داشته باشد.

به گفته وی با فعال‌شدن نمایندگی صندوق اعتباری هنر در مالزی علاوه بر تسهیل شدن کارها و امور هنرمندان عضو ساکن این کشور یا بعضاً هنرمندان در حال رفت و آمد که تعدادشان هم زیاد است، مسایل و مشکلات آن‌ها از مسیر رایزنی فرهنگی پیگیری و در نهایت حل و فصل خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تقویت و توانمندسازی هنرمندان را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم صندوق هنر در جهت تقویت اقتصاد هنر عنوان کرد و گفت: در این راستا برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری، برگزاری نمایشگاه‌های هنری مشترک در حوزه‌های هنر، موضوع رفت و آمد هنرمندان برای شرکت در همایش‌ها و تبادل افکار و تجربیات همراه با انجام تولیدات مشترک با حضور هنرمندان ایرانی ساکن در مالزی یا برعکس هنرمندان مالزی ساکن در ایران ایجاد شود.

پوراحمدی زمینه‌سازی برای انتقال و فروش آثار هنرمندان در ۲ کشور را از دیگر موارد تأکیدی در این نشست بر اساس تفاهم‌نامه قبلی عنوان کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه ایجاد بستر مناسب برای ارتباطات و تبادلات در حوزه اقتصاد هنر را نیز دراین نشست مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به مسلمان بودن اکثریت مردم مالزی و وجود مشترکات فرهنگی و هنری فراوان میان ایران و مالزی و همچنین همجواری آن با کشورهایی که هنرمندان ایرانی زیادی در آنها ساکن یا در رفت و آمد هستند، مالزی به عنوان نخستین نمایندگی صندوق اعتباری هنر انتخاب شد.

در این نشست مشترک علاوه بر حضور جمعی از هنرمندان ایرانی در رشته ها و رسته‌های مختلف، بک صحرایی سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی و حبیب‌رضا ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی و سعید توکل عضو هیات مدیره صندوق اعتباری هنر نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.