پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

رئیس سازمان سینمایی:

برای مرتفع کردن مشکلاتی که در استان‌ها وجود داشت برنامه‌ای ۱۴ گانه را مدون کردم

محمد خزاعی در اختتامیه پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی در آئین اختتامیه جشن ملی مهر سینمای ایران بیان داشت: افزایش حمایت از فیلم کوتاه مستند و سینمایی و تجهیز دفاتر سینمای جوان در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تخصیص اعتبار تا پایان سال از جمله برنامه‌های ۱۴ گانه سازمان سینمایی است.

به گزارش سینماپرس، آئین اختتامیه جشن ملی مهر سینمای ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مدیران ارشد فرهنگی، سینمایی و مسئولان صنفی، تعدادی از استانداران و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلف کشور، هنرمندان و سینماگران و بدون دعوت از اهالی رسانه و خبرگزاری ها روز پنجشنبه ۱۳ مهر ماه در محل تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم اظهار داشت: خیلی خوشحالم که امشب در کنار هنرمندان استانی، استانداران، معاونان وزیر، نمایندگان مجلس و وزیر نفت که همیشه همگام و همراه سینما بودند، حضور دارم.
وی افزود: شاید سالیان سال بود با حضور هنرمندان شهرستانی چنین مراسمی در تهران ندیده بودم، به همین جهت از تمامی معاونان سازمان سینمایی برای شور و نشاطی که در سراسر کشور ایجاد کردند، تشکر می کنم.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه ما در عرصه استانی، ملی و بین‌المللی طرح‌ها و برنامه‌های خوبی داریم، گفت: برخی از این برنامه‌ها اجرا شده و برخی دیگر در حال اجراست.

خزاعی با اشاره به مشکلاتی که در استان‌ها وجود داشته، گفت: در همین راستا و برای مرتفع کردن این مشکلات برنامه‌ای ۱۴ گانه را مدون کردم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان سینمایی برای استان‌ها گفت: افزایش حمایت از فیلم کوتاه مستند و سینمایی و تجهیز دفاتر سینمای جوان در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تخصیص اعتبار تا پایان سال از جمله برنامه‌های ۱۴ گانه سازمان سینمایی است.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌های استانی در مناطق محروم، آموزش رایگان سینمای جوان برای ۲۰ استان پس از ۲۰ سال، تأسیس ۱۱۰ کتابخانه تخصصی در حوزه سینما و حل مشکل مسکن هنرمندان در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های سازمان سینمایی است.
خزاعی تدوین آیین‌نامه‌های استانی و حل مشکل کارگردانان و تهیه‌کنندگان استانی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: آموزش آنلاین و آفلاین فیلمسازی و مستندسازی، تأسیس امور استان‌ها و راه‌اندازی شورای عالی سینما در استان‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه به دنبال حل مشکلا هنرمندان در صندوق هنر هم هستیم.
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در پایان به عهدی که با سینماگران ملی استانی و بین‌المللی بستیم، پایبندیم، سینمای ما سینمای پرمخاطبی است و در همین سه‌شنبه‌ای که گذشت، یکی از پرمخاطب‌ترین روزهای سینما را داشتیم که امیدواریم این روال ادامه یابد.

شایان ذکر است که دومین جشن مهر سینمای ایران، امسال از ۲۶ شهریور به همت سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شعار اخلاق، آگاهی و امید آغاز به کار کرد و در یک بازه زمانی 15 روزه به میزبانی تمامی استان‌های کشور برگزار شد اما متاسفانه به سبب نابلدی و یا تعمد دبیر این جشنواره در عدم تعامل مناسب با رسانه‌های خبری از بازتاب قابل قبول رسانه‌ای برخوردار نگشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.