سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

با اعلام دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران؛

پایان مرداد آخرین مهلت شرکت در «جایزه ادبیات نمایشی ایران» تعیین شد

هنر تیاتر؛ تیاتر

سینماپرس: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، علاقه‌مندان برای شرکت در دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران تا پایان مرداد فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه‌ این رویداد هنری به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان شهید برادران مظفر، نبش کوچه‌ خسرو شکیبایی، ساختمان آفتاب طبقه‌ اول، خانه‌ تئاتر، دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار ادبیات نمایشی ایران بفرستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار ادبیات نمایشی ایران، مهلت ارسال آثار به این دبیرخانه تمدید نخواهد شد و داوری آثار شرکت‌کننده از روز ۴ شهریور ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و یکم دی‌ سال جاری نیز نامزدهای این جایزه معرفی خواهند شد.

دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران هم‌چون دوره‌های قبل به کوشش کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از نمایشنامه‌نویسان و مترجمان برتر ادبیات نمایشی در دی‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و دبیری این دوره، بر عهده‌ محمد رحمانیان (نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر) است.

آئین پایانی دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، روز پنجم دی سال جاری، هم‌زمان با سال‌روز تولد بهرام بیضایی و جاودانگی اکبر رادی برپا می‌شود و در این آیین بهترین اثر ادبیات نمایشی ایران و بهترین نمایشنامه‌ ترجمه‌ شده به زبان فارسی که در قالب کتاب از فروردین‌ سال ۱۴۰۰ تا پایان اسفند سال ۱۴۰۱ منتشر شده باشد، در بخش‌های نمایشنامه‌ تألیفی چاپ‌شده شامل نمایشنامه‌ غیر اقتباسی و نمایشنامه‌ اقتباسی، نمایشنامه‌ ترجمه‌ شده‌ چاپ‌ شده و ناشر برگزیده‌ ادبیات نمایشی، انتخاب و معرفی می‌شوند.

در این دوره، نمایشنامه‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که چاپ اول آنها مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.