شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

نادر فلاح:

سعی می‌کنم هرسال دست‌کم یک کار را برای امام حسین (ع) انجام دهم و این به باورهای من مرتبط است

نادر فلاح در چهارمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: بازیگر نقش فاضل در «عشق کوفی» بازی در آثار مذهبی برای من در اولویت قرار دارد، گفت: این سریال قابل قیاس با مختارنامه نیست چون نه تولید و نه بودجه آن را داشته است.

به گزارش سینماپرس، عشق کوفی به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که پنج‌شنبه و جمعه هر هفته از شبکه سه پخش می‌شود. این سریال روایتگر یک عشق در سال ۶۱ هجری قمری است و از این طریق به واقعه عاشورا نقب می‌زند.

لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر فلاح، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، مهسا مهجور، محمد اشکان‌فر، مژگان اخلاقی، جمال‌الدین بیات، معصومه زینتی صافی، احسان محسنی کیاسری، عمار تفتی، سیدجواد هاشمی، ثریا قاسمی بازیگران اصلی این سریال هستند.

نادر فلاح در گفت‌وگو با ایرنا درباره نقش خود (فاضل) در عشق کوفی توضیح داد: من در این سریال نقش مردی به نام فاضل را بازی می‌کنم که یک علوی است؛ شخصیتی متعصب که در بیشتر مواقع از مواضع خودش کوتاه نمی‌آید و سفت و سخت پای عقایدش ایستاده است.

وی ادامه داد: من را آقای سعید سعدی (تهیه کننده) به کار دعوت کرد و وقتی فیلم‌نامه را خواندم همکاری را پذیرفتم؛ اصولا سعی می‌کنم هرسال دست‌کم یک کار را برای امام حسین (ع) انجام دهم و این به باورهای من مرتبط است و بر این اساس پذیرفتم که در عشق کوفی حضور داشته باشم.

بازی در آثار تاریخی با سریال‌های آپارتمانی فرق دارد

فلاح درباره سختی‌ها و چالش‌های نقش فاضل در عشق کوفی، گفت: کار تاریخی در مقایسه با کاری که داستان آن در زمان حاضر می‌گذرد سخت‌تر است. بخشی از این سختی به دلیل گریم و لباس است و بخشی هم به دلیل فضای‌های فیلمبرداری؛ در این جنس از کارها عموما لباس‌ها زیاد و گریم سنگین است و تحمل آنها دشوار؛ به خصوص اگر در تابستان باشد. مکان‌های فیلمبرداری هم جاهایی است که شن و خاک زیاد است و با شرایط متعارف یک کار آپارتمانی تفاوت دارد؛ ضمن این که متن‌های گفت‌وگو (دیالوگ) هم در کار تاریخی مانند حرف زدن عادی نیست و حفظ کردن و آهنگ کلام را رعایت و درست بیان کردن از جمله دشواری‌های آن است.

وی درباره این که آیا برای صحنه‌های جنگی هم تمرین داشته است یا نه، توضیح داد: آقای خنجری (سرپرست بدلکاران) با من کار خاصی نداشت چون بازیگرانی که سوارکاری و شمشیربازی داشتند کسانی بودند که با اوآموزش دیدند. شخصیت فاضل سوارکاری و جنگ نداشت.

امام حسین (ع) برای ما ایرانیان جایگاهی ویژه دارد

فلاح با اشاره به اهمیت ساخت فیلم و سریال عاشورایی گفت: امام حسین(ع) شخصیت بزرگی در تاریخ است و برای ما ایرانیان جایگاهی ویژه دارد زیرا درس آزادگی و شرافت و مبارزه با ظلم و ستم را به ما و تمام بشریت دادند. بر همین اساس کار مذهبی برای شخص خودم اولویت دارد اما فیلم‌نامه و قصه هم مهم است. به نظرم بسیاری از مردم به دلیل ارادتی که به امام حسین‌(ع) دارند تماشاگر این سریال خواهند بود و فکر می‌کنم اقبال خوبی به آن نشان خواهند داد.

وی درباره استفاده از چهره های کمترشناخته شده برای نقش اصلی در این سریال، گفت: سعید شریف (در نقش هلال) را سالهاست می شناسم. او صدا و چهره خوبی دارد و به نظرم از جمله جوانانی بود که بسیار زودتر از اینها باید به او بها می‌دادند و بسیار خوشحالم که در عشق کوفی نقش اول بازی کرده است. شریف تمام قامت در نقش اصلی شایسته است؛ چون بارها جایگاهش را اثبات کرده و برای کارش بسیار زحمت کشیده است و من در جریان تلاش او هستم. حتی در تمرینات عشق کوفی آسیب دید اما به کارش ادامه داد؛ بسیار خوشحالم که سعید شریف توانست این نقش بازی کند.

بودجه عشق کوفی با مختارنامه قابل قیاس نیست

فلاح درباره قیاس عشق کوفی با مختارنامه هم گفت: این سریال قابل قیاس با مختارنامه نیست چون نه تولید و نه بودجه آن را داشته است. با این حال تمام تلاش برای بالا بودن کیفیت اثر شد و از منظر من عشق کوفی زیبا و جذاب است و امیدوارم مردم هم همین نظر را داشته باشند.

این بازیگر با گلایه از حضور همیشگی چهرهای شناخته شده در تولیدات تصویری خاطرنشان کرد: نمی‌دانم این اصرار برای حضور چهره شناخته شده در یک اثر از کجا نشئت می‌گیرد؟ به هرحال همه چهره‌هایی که امروز شناخته شده هستند زمانی شناخته شده نبوده‌اند و بعد از فرصتی که در اختیارش قرار گرفت، تماشاگر آنها را پذیرفتند.

فلاح گفت: اصرار برای استفاده از چهره‌های شناخته‌شده ممکن است به این موضوع بیانجامد که نتوانیم به بدنه سینما و بازیگری نیروهای تازه اضافه کنیم. سعید شریف به دلیل چهره و بیان، فیزیک و برخورداری از همه ویژگی‌هایی که باید یک نقش اول داشته باشد انتخاب درستی است و احتمالا از نظر تماشاگر برای این نقش پذیرفتنی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.