جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

با صدور نامه‌ای مشترک صورت گرفت؛

اعلام همبستگی کامل «انجمن‌های صنفی فیلم فرانسه» با اعتصاب نویسندگان و بازیگران «هالیوودی»

اعتصاب انجمن بازیگران آمریکا

سینماپرس: انجمن‌های صنفی فیلم فرانسه اعلام کردند متعهد به همبستگی کامل با اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا می‌شوند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، انجمن‌های صنفی فیلم فرانسوی به نمایندگی از نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان نامه‌ای مشترک منتشر کرده‌اند که در آن اعلام شده متعهد به همبستگی کامل با اعتصاب دوگانه انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران آمریکا خواهند بود.

در این نامه آنها نوشته‌اند: نبردی که صنعت فردا را شکل می‌دهد از مرزها می‌گذرد.

علاوه بر اتحادیه نویسندگان، کارگردانان و تهیه کنندگان، روسای بخش دو هفته کارگردانان کن هم این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه از مسایل مربوط به تقسیم ثروت و ادغام مدل‌های جدید با محوریت هوش مصنوعی به عنوان نقطه عطف این اعتصاب‌ها یاد شده است.

سازمان‌های فرانسوی تاکید کردند آنها هم خواست مشابهی برای «انطباق مدل کسب درآمد از سرویس‌های جدید با اطمینان از اینکه منجر به تضعیف سازندگان هم نشود» دارند و آنها نیز مساله‌ای به نام هوش مصنوعی را لمس کرده‌اند و معتقدند باید راه‌کار تنظیم کننده‌ای برای استفاده از آن وجود داشته باشد.

در این نامه آمده است: هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌هایی را برای صنعت سرگرمی به ارمغان بیاورد، به شرطی که جایگاه اصلی نویسندگان و هنرمندان را حفظ کنیم.

در حالی که اتحادیه‌های نویسندگان و بازیگران فرانسوی اعتصاب نکرده‌اند، اما آنها هم در مورد حق امتیاز پخش‌کننده‌ها و هوش مصنوعی نکات مذاکره‌ای مشابهی دارند. جیمی شومان آمریکایی که از سال ۱۹۶۹ در فرانسه زندگی می‌کند و نماینده انجمن صنفی بازیگران فرانسه (SFA) است، گفت بازیگرانی که در فرانسه با پخش‌کننده‌ها کار می‌کنند مانند فیلمنامه‌نویسان و آهنگسازان که تحت پوشش توافقنامه‌ای با انجمن مدیریت جمعی نویسندگان و آهنگسازان کشور (SACD) کار می‌کنند، امتیاز دریافت نمی‌کنند.

شومان گفت این انجمن در دهه گذشته تلاش کرده با تولیدکنندگان فرانسوی مذاکره کند تا آنها متعهد به پرداخت متناسب با تعداد پخش در سرویس‌های پخش متعدد به بازیگران شوند اما تاکنون به نتیجه‌ای دست نیافته است.

وی افزود: ما با تولیدکنندگان مذاکره می‌کنیم زیرا با آنها قرارداد امضا می‌کنیم، اما امیدواریم در ماه‌های آینده مستقیما با استریمرها مذاکره کنیم.

شومان گفت: وقتی یک بازیگر فرانسوی برای یک کانال تلویزیونی کابلی کار می‌کند، برای اولین پخش و سپس برای پخش مجدد، یا به صورت مستقیم از کانال پخش کننده یا از شبکه تهیه‌کنندگان درصدی به عنوان دستمزد دریافت می‌کند؛ اما وقتی بازیگری برای یک سرویس استریم کار می‌کند، چه «اسلش» که پلتفرم تلویزیون‌های فرانسه است چه نتفلیکس، بازیگر تنها در ابتدا از تهیه‌کننده دستمزد دریافت می‌کند و فقط همین دریافتی را دارد.

وی بر هوش مصنوعی هم تاکید کرد و گفت استفاده روزافزون از این فناوری برای دوبله و آگهی‌های بازرگانی، تهدیدی برای بازیگران فرانسوی نیز محسوب می‌شود.

از همین رو اتحادیه بازیگران فرانسوی به اتحادیه اصناف مربوط به صدا پیوسته تا سیاستمداران اتحادیه اروپا را وادارد به خطرات محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و نیاز به حمایت از حقوق هنرمندان رسیدگی کنند.

اتحادیه صدای هنرمندان در نامه‌ای به نمایندگی از اعضای اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های پیشرو اتحادیه اروپا در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، اتریش، بلژیک، لهستان، هلند، ترکیه، آمریکای لاتین و آمریکا و سوئیس، گفته است: خلق کردن بخشی از طبیعت انسان است و شامل استفاده از تخیل و بینش فرد برای آینده و به ویژه از طریق صدای انسان می‌شود. استفاده بی‌رویه از هوش مصنوعی خطری است که می‌تواند منجر به انقراض میراث هنری خلاقیت شود، سرمایه‌ای که ماشین‌ها نمی‌توانند ایجاد کنند.

شومان گفت اتحادیه بازیگران از انجمن صنفی فرانسه خواسته تا برنامه‌ای برای ابراز همبستگی مانند همتایان خود در بریتانیا ترتیب دهد، اما این امکان پذیر نشد زیرا بسیاری از هنرمندان در جشنواره تئاتر آوینیون حضور دارند و به همین دلیل امید می‌رود تا پایان تابستان برنامه‌ای در این زمینه ترتیب داده شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.