شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

نگاهی به گیشه سینماها طی هفته گذشته؛

از کاهش چشمگیر مخاطبان تا نگرانی از وضعیت گیشه طی ماه های پیش رو

گیشه بلیت فروشی سینما

سینماپرس: میزان مخاطبان سینما در سراسر کشور طی هفته اخیر به شدت کاهشی شد و این اتفاق باعث شده تا نگرانی از وضعیت گیشه طی ماه های پیش رو افزایش پیدا کند.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی طی هفته اخیر تنها ۱۲۷ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت تا رتبه کم مخاطب ترین فیلم در حال اکران را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش و با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۷ جمعه شانزدهم تیر ماه «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی نیز طی هفته اخیر تنها ۳۰۱ قطعه بلیت فروخت تا دومین فیلم کم مخاطب در حال اکران باشد.

«یقه سفیدها» شهرام مسلخی با ۳۲۴ نفر مخاطب در رتبه بعدی قرار گرفت و «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی با حدود ۶۰۰ نفر مخاطب ریزش چشمگیر مخاطب را تجربه کرد.

«شهرک» به کارگردانی علی حضرتی به عنوان جدیدترین فیلم در حال اکران حتی نتوانست هزار مخاطب داشته باشد و به حدود ۹۶۰ مخاطب رضایت داد! همچنین «پرونده باز است» جدیدترین ساخته سینمایی زنده یاد کیومرث پوراحمد نیز که تازه به اکران رسیده علیرغم تبلیغات گسترده در فضای مجازی فقط ۹۹۰ مخاطب داشت.

در همین راستا «فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی با حدود ۲۷۰۰ و «بابا سیبیلو» به کارگردانی ادوین خاچیکیان با حدود ۲۸۰۰ مخاطب در رتبه بعدی فروش هفتگی قرار گرفتند! «تصور» علی بهراد نیز تنها حدود ۲۹۰۰ مخاطب داشت که رقمی بسیار ناچیز محسوب می شود.

این میزان فروش اندک فیلم ها در حالی است که «فسیل» به کارگردانی کریم امینی بعد از ۴ ماه همچنان یکه تاز گیشه سینماها است و توانست در هفته گذشته ۲۴۱ هزار مخاطب را به نام خود ثبت کند؛ «شهر هرت» فیلم دیگر این کارگردان نیز با ۱۴۱ هزار مخاطب دومین فیلم پر فروش هفته گذشته بود!

مابقی فیلم ها نیز مخاطب بسیار اندکی داشتند؛ «کت چرمی» حسین میرزامحمدی حدود ۳۴ هزار مخاطب، «عروسی مردم» مجید توکلی حدود ۲۲ هزار نفر و «مصلحت» حسین دارابی حدود ۲۱ هزار مخاطب داشتند!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.