دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

با ادامه‌دار شدن خشونت پلیس و نا آرامی‌ها در فرانسه؛

سینماهای فرانسه تعطیل شد

فرانسه

سینماپرس: درحالی که آشوب‌ها و نا آرامی‌ها در فرانسه بعد از کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله همچنان ادامه دارد؛ این ناآرامی‌ها باعث تعطیلی برخی سالن‌های سینما در پایتخت و شهرستان‌ها شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ددلاین، درحالی که همچنان خیابان‌های پایتخت فرانسه نا آرام است و بعضا ساعت منع تردد در این شهر برقرار شده به آتش کشیده شدن یک سالن سینما توسط معترضان باعث تعطیلی سالن‌های سینما در این شهر و البته برخی دیگر از شهرهای نا آرام شد.

بعد از کشته شده یک نوجوان ۱۷ ساله در فرانسه توسط پلیس و آغاز ناآرامی‌ها در برخی شهرهای این کشور رفته رفته درگیری‌های پراکنده در گوشه و کنار این کشور بخصوص پایتخت آغاز شد تا جایی که اخبار حکایت از حمله ور شدن برخی معترضان به فروشگاه‌ها و اماکن عمومی داشتند.

این درحالی است که بعد از بالاگرفتن درگیری‌ها در برخی از شهرهای کشور فرانسه مجتمع فرهنگی سینه سیته که به عنوان یکی از سالن‌های سینمای معتبر در اطراف پایتخت شناخته می‌شد توسط معترضان به آتش کشیده شد.

بعد از این حادثه اگرچه پلیس کشور فرانسه نسبت به اعلام حالت فوق‌العاده و افزایش سطوح امنیتی در بسیاری از شهرها مثل پاریس و مارسی به نوعی به دنبال کنترل اوضاع بود اما آتش گرفتن سینه سیته عاملی شد تا کمپانی یو جی سی که بزرگترین کمپانی اداره کننده سینماهای فرانسه است در بیانیه‌ای اعلام کند تا اطلاع ثانوی سالن‌های سینما در برخی شهرها از جمله پایتخت که نا آرامی‌ها در آن شدت گرفته تعطیل خواهد بود.

کمپانی یو جی سی در بیانیه خود اعلام کرده است:

"آتش گرفتن سینه سیته به عنوان یک مکان فرهنگی از سوی معترضان جای تاسف دارد و از آنجا که این مکان جایی برای تبادل فرهنگ بوده که اکنون آسیب دیده مثل این است که فرهنگ غنی فرانسه آسیب دیده باشد. به همین دلیل تا اطلاع ثانوی کلیه سینماهای زنجیره‌ای مربوط به این کمپانی در شهرهای نا آرام از جمله پایتخت تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

کشور فرانسه، سینما، فیلم خارجی،

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.