یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

جایگاه اندیشه و آرمان های امام (ره) و انقلاب در سینما/۱

شاکری: قد و قواره سینمای کشور کوتوله مانده و تا زانوی انقلاب اسلامی هم نرسیده است

مجتبی شاکری

سینماپرس: مجتبی شاکری گفت: متأسفانه قد و قواره سینمای کشور کوتوله مانده و تا زانوی انقلاب اسلامی هم نرسیده است؛ سینمای ما سال ها است قد نکشیده و رشد نکرده و هرگز نتوانسته روایتگر درستی برای مفاهیم ارزشی، ملی، دینی و انقلابی باشد.

عضو شورای راهبردی مرکز سیما فیلم و نماینده دوره چهارم شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروز انقلاب اسلامی و اهداف آن تا جایی پیش رفته که دنیا اقتدار ما را پذیرفته و بدون نظر و حضور ما در منطقه هیچ قضیه ای حل نمی شود؛ بدون نظر و حضور ما هیچ کار جدیدی در اوکراین، روسیه، چین و... نمی تواند شکل بگیرد و بدون نظر و حضور ما آمریکا و اروپا نمی توانند در مسیرشان پیش بروند؛ این واقعیت انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اما متأسفانه سینمای ایران این موارد را کاملاً نادیده گرفته و به کرات همانند گذشته محصولات سطحی و دم دستی در آن تولید و نمایش داده می شود که در شأن ملت انقلابی و مسلمان ایران اسلامی نیستند.

شاکری با بیان اینکه سینمای ایران در مسائل ابتدایی و سطحی نظیر خیانت خانواده و چند همسری و عشق های مثلثی و مربعی گرفتار شده تصریح کرد: این اتفاق نشان دهنده آن است که مدیران فرهنگی و سینمایی کشورمان هرگز مسیر راهبردی درستی نداشته اند.

داور جشنواره فیلم وحدت در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا مدیران فرهنگی و سینمایی همواره شعار حمایت از سینمای ارزشی و انقلابی را می دهند اما در عمل عکس آن رفتار می کنند متذکر شد: مدیران شعار می دهند چون شعار دادن کاری ندارد و فقط لفظ است. اما پشت این لفظ ساختار و گفتمان اساسی ندارند! مدیران بیایند و پاسخ بدهند که محصول ارزشی و انقلابی آن ها در همین جشنواره های فیلم و تئاتر فجر چه بوده است!؟

این کارشناس فرهنگی در پایان این گفتگو افزود: بنده یک پرسش از مدیران فرهنگی و سینمایی دارم و آن این است که در جریان دخالت های آشکار سلبریتی هایی که در قضایای اغتشاشات بودند و همین الآن هم پای کار نظام سلطه هستند، کجای میدان ایستاده اند؟ چرا هیچ واکنشی در مقابل این سلبریتی ها ندارند و آن ها را کاملاً به حال خود رها کرده اند؟ آیا وظیفه آن ها نیست که در مقابل هتک حرمت سلبریتی ها از نظام و انقلاب دفاع کنند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.