سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

وزیر ارشاد:

در سال ۱۴۰۱ وزارت فرهنگ توانست ماموریت‌های خود را به نحو شایسته‌ای به انجام برساند

محمد مهدی اسماعیلی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال ۱۴۰۱ سال اتفاق‌های تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه بود و وزارت فرهنگ توانست ماموریت‌های خود را به نحو شایسته‌ای به انجام برساند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اجتماعات سازمان سینمایی اظهار داشت: کار مهمی بر عهده گرفته‌ایم که پیش از پاسخگویی در این دنیا پاسخگویی در آن دنیا را به دنبال دارد.

وی افزود: وقتی در اتفاق های نیمه دوم سال عده ای تلاش می کردند با ایجاد ناامیدی و دو قطبی جامعه را از جامعه ای پرنشاط به جامعه ای مایوس تبدیل کنند همکاران ما با فعالیتی جهادی فضای هنر و رسانه ای را مدیریت کردند و جامعه را به فضایی پرنشاط تر از قبل بر گرداندند.

اسماعیلی ادامه داد: کار مهم ما انتقال جامعه اسلامی از مرحله سوم به چهارم و بسط منابع دینی است و همکاران ما در حوزه فرهنگ و هنر باید پیشگام باشند و این آرمان بزرگ ماست و در آن برگشت و عقب گرد به گذشته وجود ندارد.

جامعه ما جامعه ارتجاعی نیست

وی افزود: جامعه ما جامعه ارتجاعی نیست و اگر رذایلی قبل از انقلاب بوده آنها را پشت سر گذاشته ایم و نقطه امروز غیر قابل بازگشت است و اهداف انقلاب و شهدا میسر خواهد شد.

افزایش حقوق کارکنان

معاون توسعه مدیریت و منابع اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به برنامه ساماندهی و ارتقای حقوق کارکنان گفت: سال گذشته بدون اخذ مجوزهای ویژه، ۳۵ درصد و تا پایان سال توانستیم تا ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم که احکام مربوطه صادر و در فروردین با حقوق‌های جدید پرداخت می‌شود.

محمود اسلامی افزود: سیاست وزارت این بود که با ارتقای فعالیت‌ها حقوق کارکنان افزایش یابد که بخشی انجام شده از جمله این که حق مسکن تا دو میلیون تومان افزایش یافت و قرار شد ارتقای حقوق در سال جدید هم افزایش یابد.

وی گفت: بازسازی مهمان‌پذیرها هم انجام و تا عید فطر مهمانپذیر چاکسر افتتاح می شود و در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد.

اسلامی گفت: همچنین مجوز جذب نیروی انسانی از سازمان اداری و استخدامی اخذ شده و تا خردادماه از طریق فرآیند جذبی که اعم از آزمون است اعلام می‌شود.

وی درباره تعاونی مسکن کارکنان نیز افزود: مقدمات واگذاری زمین به کارکنان فراهم شده و بعد از هفته آینده تشکیلاتی آماده می شود تا کارکنان برای تعاونی مسکن ثبت نام کنند.

سال سخت و پرفراز و نشیبی پشت سرگذاشتیم

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی هم با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: این تقارن، نوروز معنوی و پربرکتی را برای ما رقم زد تا از برکات بهار طبیعت که دل‌ها را منقلب می‌کند و بهار قرآن لذت ببریم.

مجید زین‌العابدین افزود: سال سخت و پرفراز و نشیبی در حوزه فرهنگ و هنر داشتیم که با این وجود توفیقات خوبی نصیب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

وی اظهار داشت: این توفیق‌ها در سایه برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و بدنه کارشناسی و تلاش، همراهی و هم‌افزایی به دست آمد.

زین‌العابدین گفت: سمبل این توفیقات، برگزاری جشنواره‌های باشکوهی بود که اینها محصول کار جمعی است و امیدوارم در سال جدید با انگیزه و هم‌افزایی بیشتر با غلبه بر مشکلات ثمرات ماندگاری را در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی به یادگار بگذاریم و همراه‌تر، هم‌گام‌تر و هم‌انگیزه‌تر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.