شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

نگاهی به گیشه سینماها؛

شروع ناامید کننده اکران نوروزی/ آیا فروش سینما مصداق سالی که نکوست از بهارش پیدا است خواهد شد؟

سالن مرکز همایش های برج میلاد تهران

سینماپرس: شروع اکران نوروزی ۱۴۰۲ ناامیدکننده بود؛ میزان استقبال مخاطبان از فیلم ها به حدی پایین بود که موجب تعجب کارشناسان و متخصصان هنرهفتم شد!

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی که جایگزین فیلم «ملاقات با جادوگر» در اکران نوروزی شده بود ناامیدکننده ترین میزان مخاطب را رقم زد! این فیلم در سراسر کشور تنها ۲۵ قطعه بلیت فروخت تا ضعیف ترین فیلم اکران نوروزی ۱۴۰۲ شناخته شود.

«عروس خیابان فرشته» با نام سابق «عروس هندی» به کارگردانی مهدی خسروی، نویسندگی الهه زارع و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا نیز به عنوان دیگر فیلم اکران نوروزی به استناد آمار ارائه شده در سمفا تا بانداد شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تنها حدود ۱۸۸۰ قطعه بلیت فروخت! این میزان مخاطب برای فیلمی که توقع می رفت مخاطبان بسیاری داشته باشد فاجعه بار محسوب می شود.

اما «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی نیز وضعیت بسیار عجیب و غریبی در گیشه اکران نوروزی ۱۴۰۲ داشت! میزان مخاطبان این فیلم تنها حدود ۴۱۵۰ نفر بود!

ولی «فسیل» به کارگردانی کریم‌امینی کمی وضعیتش نسبت به بقیه فیلم ها بهتر بود! این فیلم در سراسر کشور حدود ۲۷۷۰۰ قطعه بلیت فروخت که البته به طور کلی رقم بسیار اندکی محسوب می شود!

نکته قابل تأمل اینجا است که هنوز به صورت رسمی قیمت بلیت سینماها افزایش پیدا نکرده و قطعا با افزایش قیمت بلیت شاهد ریزش بیشتر مخاطبان سینما خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.