پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

حاشیه نگاری از سومین روز فجر چهلم؛

از اعتراض اهالی رسانه به دستپخت بدطعم مدیران سابق فارابی تا ابهام در خریداری بلیت سینماهای مردمی!

سومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: سومین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر با حواشی بسیاری همراه بود؛ از سینمای رسانه ها گرفته تا سینماهای مردمی. بسیاری از اهالی رسانه بر این باورند چهلمین جشنواره فیلم فجر از ساختار و اجرا گرفته تا محتوا دچار مشکلاتی است که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به عنوان دومین فیلم در سومین روز اکران آثار در برج میلاد به نمایش درآمد و با واکنش‌ های منفی از سوی اهالی رسانه و منتقدان روبه‌رو شد. ضعف‌ های محتوایی و بازی‌ های بد این فیلم با واکنش‌های لحظه‌ای تماشاگران در سالن مواجه شد و گروهی سالن را ترک کردند. مسعود فراستی منتقد ثابت برنامه سینمایی هفت یکی از افرادی بود که بیش از ۱۰ دقیقه تاب تماشای این فیلم را که محصول مدیران سابق بنیاد سینمایی فارابی در دولت تدبیر و امید بود را نیاورد و سالن را ترک کرد.

دیگر مخاطبان حاضر در سالن هم با خنده‌ و دست زدن در میان فیلم، اعتراض خود را علنا نسبت به فیلم نشان دادند. بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان تصور می کنند در این دوره آثاری ضعیف به صورت سفارشی در این رویداد گردآوری شده اند تا مدیران بتوانند بی حاشیه جشنواره را برگزار کرده و صدای انتقاد و اعتراض این نهاد و آن ارگان را درنیاورند!

نکته قابل تأمل آنجا است که برخی مدیران جدید بنیاد سینمایی فارابی از فیلم های بی محتوای مدیران سابق این نهاد حمایت کرده بودند!‌ فیلم هایی که جز هدر دادن بودجه بیت المال عایدی نداشتند. تا اینجای کار ۲ فیلمی که با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره چهلم به نمایش درآمده با موج منفی اهالی رسانه و منتقدان روبرو شده است.

یکی از نکات مهم دیگر این است که اعضای شورای فرهنگی بنیاد فارابی وقت را مسعود نقاش زاده دبیر جشنواره چهلم چیدمان کرد و حال اعضای شورای فارابی، علیرضا تابش و شخص نقاش زاده باید پاسخگوی دور ریختن بودجه های تولید این فیلم ها باشند.

البته تجربه ثابت کرده که مدیران جدید هم درست مانند مدیران دولت سابق هیچ پاسخگویی ندارند و همواره از رسانه ها فراری هستند کما اینکه طی ماه های اخیر تا کنون که جشنواره روزهای آغازین خود را پشت سر گذاشته شخص آقای دبیر به سوألات متعدد اهالی رسانه پاسخ نگفته اند!

بی شک ماحصل این رفتار مدیران سینمایی و سیاست گذاران جشنواره فیلم فجر جز خنثی و کوچک سازی جشنواره فجر انقلاب هیچ نتیجه ای در پی ندارد!

علاوه بر تمامی این ها اخباری در فضای مجازی از سینماهای مردمی دست به دست می شود که تعجب برانگیز است.

یکی از این خبرها خالی بودن صندلی هالی سالن هایی است که در سامانه فروش بلیت های شان به اتمام رسیده اما تنها تعداد اندکی مخاطب در آن ها به تماشای فیلم نشسته اند!‌ این اتفاق بیش از هر اتفاقی سیمرغ بهترین فیلم مردمی این دوره جشنواره را با اما و اگر روبرو کرده است!

عدم امکان تماشای فیلم ها برای اهالی رسانه و منتقدان در سانس های خوب پایانی شب نیز صدای انتقاد و اعتراض اهالی رسانه که میزبانان اصلی جشنواره محسوب می شوند را بلند کرده است. واقعا مشخص نیست این تصمیمات ضد رسانه ای در این دوره جشنواره بر اساس چه تدبیر و نگرشی انجام شده و امید است تا دیر نشده شخص یزدان عشیری به عنوان حامی همیشگی اهالی رسانه و در قامت مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر تصمیمات مدیران را خنثی و حفظ حرمت اهالی رسانه را که این روزها با برخی برخوردهای نابجا روبرو بوده اند بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.