چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

حاشیه نگاری از دومین روز فجر چهلم؛

تهران قرمز کرونایی و سایه‌ی آن بر سر جشنواره فیلم فجر / اسپانسر در ستیز با اصحاب رسانه و لزوم تحرک مسئولان

عکاسان حاضر در نشست خبری فیلم سینمایی«علفزار»

سینماپرس: دومین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز با حواشی همراه بود؛ با شیوع ناگهانی ویروس اومیکرون در کشور و آغاز موج ششم کرونا، ‌ تهران و ۴۱ شهرستان دیگر، در وضعیت قرمز قرار گرفتند و این اتفاق زمزمه هایی را مبنی بر تاثیر آن بر جشنواره فیلم فجر در پی داشت چرا که سالن های سینما جزو خطرناک ترین مکان ها برای شیوع و گسترش این ویروس منحوس شناخته شده اند و بعید نیست طی روزهای آتی با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا معضلات جدی برای ادامه برگزاری جشنواره فجر به وجود آید.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در پی تصمیمات غیرکارشناسی تیم برگزارکننده چهلمین جشنواره فیلم فجر که یک سالن کوچک را برای نشست های خبری فیلم های این دوره از جشنواره در نظر گرفته بودند و این اتفاق باعث انتقادات گسترده اصحاب رسانه شده بود محل برپایی نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌ ها در کاخ جشنواره، به سالن اصلی مرکز همایش‌ های برج میلاد منتقل شد. کاری که سال گذشته در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر انجام شده بود، بازخورد خوبی داشت و مشخص نیست چرا مسئولان این دوره جشنواره از ابتدا همان رویه پارسال را تکرار نکردند؟

فقدان انسجام مدیریتی کلیدی ترین نکته ای است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به چشم می خورد؛ شخص دبیر جشنواره که مدت ها است به دلیل آنچه ابتلا به ویروس کرونا عنوان شده گویی این رویداد را به حال خود رها کرده و سایر مدیران و دست اندرکاران هم که اصولا به کار خود مشغول هستند و یا اصلا در کاخ جشنواره دیده نمی شوند! این وسط بدا به حال انبوه بودجه های بیت المال که با بی تدبیری صرف در حال هدر شدن است و جشنواره ای در حال برگزاری که به زعم بسیاری از اهالی رسانه نشان و حس و حال لازم برای چهلمین جشنواره در آن وجود ندارد.

اما بسیاری از صندلی های سالن اصلی کاج جشنواره با «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی که در سانس اول دومین روز برگزاری جشنواره روی پرده رفت پر شد؛ اتفاقی که در روز اول حتی برای فیلم مهدویان که انتظار می رفت از آن استقبال زیادی صورت گیرد رخ نداد و مخاطبان چندان از آن فیلم استقبالی به عمل نیاورند. حال باید منتظر ماند و دید فجر چهلم طی روزهای آتی می تواند شاهد سانس هایی باشکوه و پر هیاهو باشد، آیا فیلم های چشمگیر و قابل تأملی در این رویداد روی پرده خواهند رفت یا ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا این جشنواره به همین شیوه خنثی و کمرنگی که در حال برگزاری است به پایان برسد؟

اما علاوه بر برج میلاد که به عنوان محل اصلی استقرار اهالی رسانه شناخته می شود که البته عملا بیشتر در اختیار افرادی خارج از حیطه رسانه است، طی اتفاقی عجیب مسئولان جشنواره که برای بسیاری چهره های نه چندان موجه به عنوان رسانه کارت حضور در برج میلاد را صادر کرده اند، به بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه بلیت حضور در باغ موزه دفاع مقدس را داده اند که بر اساس شنیده ها اسپانسر جشنواره از حضور بخشی از این چهره های رسانه ای بلیت به دست ممانعت به عمل آورده و باعث ایجاد درگیری شده است. امید است مسئولان جشنواره که گویا در خواب شیرین زمستانی فرو رفته اند و پاسخگوی هیچ یک از ایرادها نیستند در این رابطه پاسخی قابل قبول داشته باشند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.