شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

کرونا و لزوم آینده نگری برای حفظ سینما/۹

بهمنی: وظیفه خانه سینما در این شرایط بحرانی کرونا حمایت همه جانبه از سینماگران است/ عملکرد منفعلانه مدیران سینمایی در مواجهه با کرونا قابل اغماض نیست!

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما گفت: تأثیر ویروس منحوس کرونا در سینمای ایران چندبرابر بیشتر از سایر بخش ها و حوزه ها بود چرا که سینما قبل از کرونا هم شرایط بحرانی داشت و گسترش این ویروس باعث شد تا حال سینما بدتر از گذشته شود و دیگر هیچ جانی در بدن سینما باقی نماند!

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «گلوگاه شیطان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وظیفه خانه سینما در این شرایط بحرانی کرونا حمایت همه جانبه از سینماگران است. خانه سینما که عنوان نهاد صنفی و جامعه اصناف سینمای ایران را با خود به یدک می کشد باید در این روزگار سخت و بیکاری که مشکلات شدید اقتصادی هم وجود دارد حمایت جدی از اهالی سینما داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیران خانه سینما باید با سازماندهی درست تدبیری عاجل برای رفع مشکلات معیشتی اهالی سینما داشته باشند. این بهترین فرصت است تا خانه سینما برای اولین بار جایگاه خود را به عنوان یک نهاد صنفی به اهالی سینما نشان بدهد. مسئولان خانه سینما می توانند تدابیر زیادی برای برون رفت اهالی سینما از مشکلات شدید بیکاری و اقتصادی داشته باشند که یکی از آن ها رایزنی و گفتگو با سازمان تأمین اجتماعی برای اختصاص بیمه بیکاری به سینماگران است.

بهمنی سپس با بیان اینکه امروزه ما با انباشتی از مشکلات شدید در سینمای کشور روبرو هستیم اظهار داشت: عملکرد منفعلانه مدیران سینمایی در مواجهه با کرونا قابل اغماض نیست! بی شک این ویروس منحوس تا سال های سال ادامه دارد و مدیران فرهنگی و سینمایی نباید دست روی دست بگذارند و منتظر بمانند تا تکلیف این ویروس روشن شود چرا که نمی شود اگر این ویروس مثلاً تا ۱۰ سال دیگر وجود داشته باشد طی این سال ها هنرمندان بیکار و خانه نشین باقی بمانند.

این سینماگر متذکر شد: برخی از عملکردهای مسئولان فرهنگی و سینمایی در این ایام به شدت اشتباه بوده که بی تردید یکی از آن ها برگزاری جشنواره های سینمایی به صورت فیزیکی است! در این شرایط برگزاری جشنواره ها اصلاً کار شایسته ای نیست اما مثلاً می توان بنا به فتوای حضرت آقا پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد. مسئولان سینمایی می توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و سالن های سینما را بازگشایی کنند.

وی متذکر شد: یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که مسأله مهم اکران آنلاین باید جدی گرفته شود. متأسفانه مسئولان و سیاست گذاران ما چندان تدبیری برای این مسأله مهم نداشته اند و همین باعث شده تا ما از سایر کشورهای صاحب صنعت سینما چند گام عقب تر بمانیم. بی تردید توجه ویژه به اکران آنلاین فیلم ها و ایجاد سیاست هایی برای کنترل و جلوگیری از قاچاق آثار در فضای مجازی می تواند در این ایام کرونایی کمکی جدی به صنعت سینما و سینماگران بیکار و خانه نشین شده داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.