یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

کرونا و لزوم آینده نگری برای حفظ سینما/۴

آقامحمدیان: باید جلوی برگزاری جشنواره های سینمایی بی خاصیت و فاقد استراتژی گرفته شود/ مدیران سینمایی اکران آنلاین را جدی بگیرند!

شفیع آقامحمدیان در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان گفت: بی تردید هر عقل سلیمی می داند که در این روزهای کرونایی باید جلوی برگزاری جشنواره های سینمایی بی خاصیت و فاقد استراتژی مشخص گرفته شود؛ اصلاً پرسش اساسی این است که جشنواره هایی که هیچ خاصیتی نداشته و ندارند و تأثیری در جامعه نمی گذارند چرا باید برگزار شوند؟

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «راننده سفیر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به عقیده بنده نیاز است هرچه سریع تر فکری درست اندیشه شود تا جلوی برخی تجمعات و اقدامات زائد و خطرآفرین در سینما گرفته شود. در این راستا نیاز است در وهله اول مراکز قانونی و دولتی قدم جلو بگذارند. دولت باید مردم را تشویق به رفتارهایی برای مقابله با کرونا کند تا کرونا دفع شود، همچنین مراکز وابسته به دولت نیز باید این مسأله را رعایت کنند.

وی سپس با بیان اینکه مراکز دولتی نباید جشنواره برگزار کنند تصریح کرد: وقتی هر روز آمار متوفیان اینقدر بالا می رود و آمارها نشان می دهد که ویروس منحوس کرونا روزانه تا ۳ برابر جنگ تحمیلی جان هم میهنان مان را می گیرد چرا باید ریسک کرد و با برگزاری جشنواره های بی خاصیت این آمار را صعودی نمود؟ دولتمردان باید فکر اساسی کنند برای این جشنواره ها؛ همه ما به خوبی می دانیم که اغلب این جشنواره ها یک شوی بی خاصیت هستند و به خصوص وقتی مردم در این روزهای کرونایی از آن ها استقبال نمی کنند برگزاری شان هیچ معنایی ندارد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: پر واضح است وقتی چنین مشکلی به صورت اپیدمی پیدا می شود باید یک فکر درست برای برون رفت از آن بشود، باید اندیشه ای هوشمندانه سینما را از این وضعیت نجات دهد. بنده معتقدم  مدیران سینمایی باید اکران آنلاین را جدی بگیرند! ما در وهله اول باید برای این سیستم فکر درست و حسابی بکنیم و چاره ای بیندیشیم تا ارتباط مردم با فضای آنلاین بیشتر شود.

آقامحمدیان با تأکید بر اینکه مهمترین نکته این است که باید قوانین جدی برای استفاده از این سیستم ها وضع شود اظهارداشت: مدیران فرهنگی و سینمایی باید سینما را ورشکستگی نجات دهند؛ یکی از اقدامات اساسی در این راستا آن است که باید بخش آنلاین گسترش پیدا کند. ما تجربه ها را پشت سر گذاشته ایم و حالا باید قانون مند عمل کنیم. دنیا در حال حاضر درگیر ویروس کرونا است اما کشورهای پیشرفته مشکل ما را ندارند و حساب شده پیش می روند. چرا که در این کشورها سلیقه مدیران اعمال نمی شود و همه برنامه ریزی برای نجات یک بخش دارند اما ما جزیره ای عمل می کنیم و عملکرد جزیره ای خسارت جدی به همراه دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.