شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

مهجوریت سینمای دفاع مقدس/۴

هاشمی: سوم خرداد یکی از نقاط عطف در کل تاریخ ایران است/ باید با تمام قوا درباره این فتح الفتوح آثار ارزنده تولید شود

سیدجواد هاشمی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سوم خرداد فقط یک واقعه مهم تاریخی در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیست؛ این روز یکی از نقاط عطف در کل تاریخ ایران است به نحوی که اگر کسی اندکی در رابطه با وقایع تاریخی ایران مطالعه داشته باشد متوجه می شود چنین دستاوردی در طول تاریخ ایران بی سابقه بوده و از این نظر وظیفه همه ما پرداختن به این موضوع مهم در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری است.

بازیگر فیلم های سینمایی «اخراجی ها» و «معراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سوم خرداد و پیروزی ما در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر عزیز بعد از ۵۷۶ روز  نبرد جانانه بود. بی شک این یک اتفاق شگرف در کل دوران دفاع مقدس است؛ بنده شخصاً معتقدم ما در آن روز جنگ را بردیم چرا که بسیاری از کشورهای دنیا و حتی بسیاری از مسئولان معتقد بودند به دلیل موانع زیادی که عراق در خرمشهر ایجاد کرده هرگز نمی توان این شهر را پس گرفت.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی (ره) در آن دوران فرمان دادند که خرمشهر باید آزاد شود و همین فرمان باعث شد تا عاشقان خمینی کبیر (ره) با جان و دل دست به طراحی عملیاتی بزنند که در آن امکان بسیاری از کارها از جمله هلی برد وجود نداشت.

هاشمی با تأکید بر اینکه اگر بگوییم قطعنامه ۵۹۸ به تعبیر حضرت امام (ره) برای ما جام زهر بوده بی تردید این عملیات برد ما در جنگ بوده است اظهار داشت: رسانه های مهم مانند سینما و تلویزیون باید با تمام قوا درباره این فتح الفتوح آثار ارزنده تولید کنند؛ این وظیفه رسانه ها است که در مقابل هجمه های دروغین بیگانگان که می خواهند تاریخ دفاع مقدس را وارونه جلوه دهند این بخش از تاریخ را پررنگ کرده تا به خصوص نسل نوجوان و جوان کنونی کشور بتوانند با دلاورمردان شجاع و نترسی که این فتح الفتوح را شکل دادند بیشتر آشنا شوند.

این سینماگر متذکر شد: پرداختن به موضوعاتی نظیر سوم خرداد هرگز کهنه و کلیشه ای نشده و نخواهد شد و این وظیفه ما است که همواره به شکلی تازه عناصر دراماتیک این رویداد را تغییر داده و آثاری ارزنده در این خصوص تولید کنیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «حماسه مجنون» و «سجاده آتش» تأکید کرد: ما وظیفه داریم به جوانان و نوجوانان گوشزد کنیم که همواره باید از مام میهن دفاع کنند؛ ما موظفیم الگوهای تمام نشدنی آن زمان را معرفی کنیم. چه خوب است امروزه در خصوص بسیاری از بزرگان و سرداران جنگ که هنوز زنده هستند فیلم تولید کنیم و سبب ساز آن شویم تا با پرداختن به زندگی این بزرگان هم سینمای مهم دفاع مقدس جانی تازه بگیرد و هم کودکان، نوجوانان و جوانان که در معرض تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار دارند بتوانند با حقایق و وقایع راستین کشورمان آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.