یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

بررسی معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر/۸

مظفری: هنرمندان نیاز به حمایت های ویژه از سوی مسئولان دارند/ بخش عمده ای از سینماگران در تأمین معاش روزانه شان هم دچار مشکل هستند

مجید مظفری

سینماپرس: مجید مظفری بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در خصوص بازی دولت در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان، از تایید تا انکار گفت: گرفتن مالیات از اهالی فرهنگ و هنر یک اجحاف جدی است و امیدوارم دیگر هرگز شاهد طرح چنین مباحثی نباشیم؛ بنده معتقدم خانه سینما به عنوان نماینده یکایک اهالی سینمای کشور باید به طور جدی در مقابل این تصمیم غلط ایستادگی می کرد و از حقوق مادی و معنوی هنرمندان صیانت می نمود.

بازیگر فیلم های سینمایی «جنگ نفتکش ها» و «سگ کشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: صنف باید همیشه توجه ویژه ای به مسائل رفاهی و معیشتی اعضای خود داشته باشد و از آنجا که یکایک اهالی سینما زیر چتر خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای کشور هستند نیاز است که مسئولان این نهاد با دقت و هوشیاری مسائلی که می تواند زندگی، درآمد و آینده اهالی سینما را با بحران مواجه کند رصد کرده و جلوی هر اتفاقی که می تواند منجر به ضرر مادی و یا معنوی سینماگران شود را بگیرند.

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از تصمیم گیران و سیاست گذاران امور مالیاتی کشور اظهار داشت: مسئولان سازمان امور مالیاتی چرا فقط برای اهالی فرهنگ و هنر قدرت نمایی می کنند و زورشان را به هنرمندان نشان می دهند؟ ای کاش به جای اینکه چنین مواجهه و مقابله ای با اهالی فرهنگ و هنر کشور صورت می گرفت، مسئولان کمی به نهادها و ارگان هایی که مالیات نمی دهند توجه می کردند و از آن ها که سودهای کلان می برند مالیات اخذ می کردند نه هنرمندانی که بخش عمده ای از آن ها در تأمین معاش روزانه شان هم دچار مشکل هستند.

مظفری در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: بنده مخالف جدی و سرسخت دریافت مالیات از هنرمندان هستم و امیدوارم که چنین کاری هرگز عملی نشود. هنرمندان نیاز به حمایت های ویژه از سوی مسئولان دارند و حتی شنیدن چنین تصمیماتی از سوی مسئولان در کار آن ها خلل ایجاد می کند چرا که هنرمندان با یأس و ناامیدی مواجه می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.