دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

مدیران بنفش و افول بنیاد سینمایی فارابی/۵

توحیدپرست: وجود فارابی برای سینما نفعی ندارد/ چرا بودجه بیت المال فقط باید با توصیه برخی اشخاص به افرادی خاص تعلق گیرد؟

داوود توحید پرست در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینما در خصوص سیاست های بنیاد سینمایی فارابی در دولت اخیر گفت : وجود فارابی و نهادهای دولتی که با تبعیض و بی عدالتی از عده خاص و سفارش شده ای حمایت می کنند نه تنها برای سینما نفعی ندارد بلکه به شدت مضر است چرا که سیاست های این بنیاد و سایر نهادهای دولتی بر اساس گسترش قسط و عدالت که هدف نهایی حکومت های اسلامی باید باشد تنظیم نشده و تبعیض آمیز است .

کارگردان فیلم سینمایی معصوم در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود : بنده با تشکر از یکایک مدیران و کارکنان معززی که از اوائل تاسیس بنیاد سینمایی فارابی تاکنون در این نهاد خدمت کرده اند، خواهان آن هستم که هر چه زودتر یا سیاست های فارابی در جهت گسترش عدل و داد قرار بگیرد یا کلا تعطیل بشود چرا که در این بنیاد تبعیض و بی عدالتی حرف اول و آخر را می زند...
توحید پرست سپس با بیان اینکه چرا بودجه بیت المال باید با توصیه ها و روابط شخصی و تصورات غلط مدیران فقط به یک عده خاص تعلق بگیرد اظهار داشت : اگر مسئولان می خواهند این بنیاد بر اساس موازین اصیل اسلامی و انسانی ادامه حیات یابد یا باید به صورت یکسان از همه فیلمسازانی که مجوز رسمی از وزارت ارشاد می گیرند حمایت مادی و معنوی کنند و یا کلا این بنیاد را تعطیل نمایند تا همه فیلمسازان تکلیفشان معلوم بشود و بروند و در بخش خصوصی و در سیستم آزاد عرضه و تقاضا به رقابت بپردازند تا هم عدالت گسترش یابد و هم رقابت سالمی بین همه فیلمسازان بوجود بیاید...
این سینما گر متذکر شد : بنده معتقدم ما اگر مسلمان و شیعه واقعی هستیم و هدف نهایی مان گسترش عدل و داد است حتما باید عین امام علی عمل کنیم و هیچ تبعیضی بین هیچ کسی قائل نشویم. فیلمساز تاثیر گذار، با تزریق آمپول زر و زور بوجود نمی آید. جنم و عشق می خواهد. من واقعا اعتقاد عمیقی دارم که کمک های دولتی، هنرمندان را با پوزش گوسفند و دنباله رو بار می آورد و اینگونه کمک ها باید به زیر ساخت ها مثل نهضت سینما سازی هدایت بشود و فیلمسازان در رقابت عادلانه به حق و حقوقشان برسند نه با تبعیض مطلق. درست عین کشتی گیران که برای رسیدن به پیراهن پرافتخار تیم ملی در مسابقات انتخابی شرکت می کنند. در سینما نیز فراهم کردن سرمایه در بخش خصوصی، حکم مسابقات انتخابی را دارد.

کارگردان فیلم سینمایی نامزد امریکایی من خاطر نشان کرد : تاکید می کنم که هر دولتی باید همه فیلمسازان را به یک چشم ببیند و هیچ تبعیضی بین هیچ هنرمندی قائل نشود تا فیلمسازان تاثیر گذار از دل رقابت های سالم بوجود بیاید نه تبعیض های تهوع آور.
این کارگردان درپایان این گفتگو افزود : متاسفانه از بدو تاسیس بنیاد سینمایی فارابی، مسئولان محترم این بنیاد زور زده اند که با تزریق پول فیلمساز تاثیر گذار تربیت کنند که در عمل موفق نشده اند و این حقیقت نشان می دهد که به زور پول نمی توان فیلمساز تاثیر گذار تربیت کرد. تنها راه تربیت فیلمسازان تاثیر گذار فراهم کردن شرایط رقابت سالم می باشد و بس. در انتها باز هم از همه مدیران و کارکنان محترم این بنیاد تشکر می کنم و از خدا می خواهم که نظرات بنده موجب رنجش هیچ عزیزی نشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.