شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

مدیران بنفش و افول بنیاد سینمایی فارابی/۱۰

محسنی نسب: در دولت آقای روحانی فیلمسازان فرهنگی و ارزشی از سینما حذف شدند/ مسئولان سینمایی باید پاسخگوی ذره ذره پول هایی که حرام کرده اند باشند

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در خصوص افول جدی بنیاد سینمایی فارابی در دوران مدیریتی دولت بنفش گفت: بنیاد سینمایی فارابی بر اساس یک آرمان و اعتقاد درست پایه گذاری شد و تا سال ها مرجع رسمی فیلم های ارزشی و فرهنگی بود و خیلی از آثار ماندگار سینمای ایران چند دهه قبل توسط این بنیاد حمایت و تولید شدند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین مرحله» و «یاس های وحشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در دولت آقای روحانی فیلمسازان فرهنگی و ارزشی از سینما حذف شدند و مسئولان این بنیاد هم مانند سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی دیگر در حذف و بی توجهی به سینماگران ارزشی کوتاهی نکردند! یک نهاد دولتی که با بودجه بیت المال اداره می شود یا نباید باشد یا اگر هست باید کارکردش برای همه افراد به صورت یکسان باشد. مسئولان بنیاد سینمایی فارابی نباید از یاد ببرند که بودجه ای که می گیرند از بیت المال است یعنی همه مردم ایران اسلامی در آن سهیم هستند و از این رو آن ها موظفند این بودجه ها را در راستای خواسته و اهداف انقلاب اسلامی که همان خواسته قاطبه مردم است صرف کنند.

وی ادامه داد: اینکه برخی اوقات مشاهده می شود برخی مدیران صرفاً بنا به سلیقه شخصی شان بودجه ها را هدر می کنند اصلاً درست نیست؛ متأسفانه طی سال های اخیر ما همواره شاهد آن بوده ایم که بنیاد سینمایی فارابی یا هیچ نقش مهمی در سینما ایفا نکرده و معلوم نیست بودجه هایی که به آن رسیده خرج چه کاری شده و یا اینکه اگر بودجه ای را صرف کرده هیچ تأثیری در سینمای کشور نداشته است.

محسنی نسب سپس با اشاره به ظاهرسازی و شوآف مسئولان بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: متأسفانه بنیاد سینمایی فارابی اگر در جشنواره ای هم حضور پیدا می کند این حضور صرفاً ویترینی و تبلیغاتی است و هیچ تأثیرگذاری برای سینمای ایران در آن مشاهده نمی شود. ریشه ای که بنیاد سینمایی فارابی به نیت آن تأسیس شد در اختیار گذاشتن عادلانه بودجه و امکانات سینمایی به همه سینماگران و حمایت از تولیدات ارزشی بود که مدت ها است نشانی از این اتفاق در فارابی دیده نمی شود. فارابی زمانی می تواند به تأثیرگذاری اصلی خود بازگردد که به فیلمسازان فرهنگی که ریشه در انقلاب اسلامی دارند و سال های عمرشان را در راستای تقویت سینما و هنر انقلاب اسلامی صرف کرده اند خدمت رسانی کند.

این سینماگر در همین راستا تصریح کرد: متأسفانه فیلمسازان ارزشی و انقلابی در این سال ها همواره با بی مهری از سوی مسئولان بنیاد سینمایی فارابی روبرو شده اند، این اتفاق در حالی است که اگر همه چیز درست سرجای خود قرار داشت مسئولان این بنیاد سینمایی موظف بودند پی سینماگران ارزشی بدوند و از آن ها دعوت به کار کنند. ما نباید از یاد ببریم که فیلمسازان ارزشی با بودجه بیت المال برای جریان سازی سینمای انقلاب اسلامی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب متولد شده اند و بودجه هایی که برای رشد آن ها صرف شده نباید با مهری و بی عدالتی از سوی دست اندرکاران سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی به بیراهه برود.

کارگردان فیلم های سینمایی «کریستال» و «یورش» متذکر شد: متأسفانه مدیران بنیاد سینمایی فارابی وظیفه خود را درست انجام نمی دهند و همواره با فیلمسازان متعهد، ولایی، ارزشی و انقلابی با سردی برخورد می کنند. بنده یک بار دیگر تأکید می کنم این رفتار مسئولان فارابی با این فیلمسازان در حالی صورت می گیرد که وظیفه ذاتی و اصلی بنیاد فارابی توجه به ریشه های انقلاب اسلامی است!

محسنی نسب در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به هزینه کردهای زائد توسط مسئولان بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: چرا باید در این شرایط اقتصادی چند صد میلیون تومان برای تفریح ۷ نفر در جشنواره کن خرج شود؟ مسئولان با چه جرأتی چنین هزینه کردهایی می کنند؟ شما به جای صرف این پول ها می توانید از فیلمسازان فرهنگی و اصیل و متعهد که سال ها است در انتظار تولید اثرشان هستند حمایت کنید.

وی در پایان اظهاراتش افزود: بنده امیدوارم سازمان بازرسی کل کشور ریز هزینه کردها در سینما را دقیقاً بررسی کند و کسانی که بودجه های بیت المال را حیف و میل می کنند ملزم به پاسخگویی در پیشگاه ملت انقلابی ایران نماید. بنده معتقدم و اطمینان دارم که عموم مردم کشور با این نوع هزینه کردها به شدت مخالف هستند و مسئولان سینمایی باید پاسخگوی ذره ذره پول هایی که حرام کرده اند باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.