دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

سینماگران و تأکید مجدد رهبر انقلاب بر نفوذ فرهنگی/۸

نیرومند: کسانی مدیریت حوزه فرهنگ و هنر را در دست گرفته اند که دچار وادادگی در مقابل بیگانگان شده اند

حسین نیرومند*

سینماپرس: محمدحسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: هیچ تردیدی نیست که جریانی از خارج کشور وجود دارد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت می کند و سیاست های خود را در این حوزه پیاده می کند و از آنجا که کسانی مدیریت حوزه فرهنگ و هنر را در دست گرفته اند که توانایی و کارآیی لازم را در این حوزه ندارند و دچار وادادگی در مقابل بیگانگان شده اند ما امروزه شاهد بحران و ولنگاری فرهنگی در کشور شده ایم.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت آقا بارها در خصوص ولنگاری فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تذکرات جدی داده اند اما گویا مدیران فرهنگی و سینمایی هیچ گوش شنوایی ندارند و به همین دلیل هم هیچ توجهی برای رفع این بحران نمی کنند.

وی ادامه داد: بنده مشکل اصلی را از ساختاری می دانم که در حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته، یعنی اینکه در حال حاضر این کالای فرهنگی است که حوزه فرهنگ را مدیریت می کند، در واقع تولیدکنندگان مدیریت حوزه فرهنگی را بر عهده دارند و مدیران در این خصوص هیچ کاری انجام نمی دهند. مدیران در بهترین حالت ممکن سیاست گذاری هایی را انجام می دهند که اجرایی نمی شود چرا که بین مدیران و تولیدکنندگان فاصله بسیاری وجود دارد.

نیرومند در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا هیچ نظارت جدی بر تولیدات فرهنگی بالاخص تولیدات سینمایی صورت نمی گیرد اظهار داشت: همانطور که اشاره کردم فراتر از نظارت این است که ارتباط خوبی بین مدیران و تولیدکنندگان برقرار شود. مدیران فرهنگی قبل از نظارت باید در ابتدای پروسه تولید خود را نشان دهند نه اینکه بگذارند کالایی مضر تولید شود و سپس بخواهند جلوی عرضه آن را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدیران تولیدکنندگان کالای فرهنگی و مدیران فاصله وجود داشته باشد در روی همین پاشنه خواهد چرخید؛ ما نیازمند آن هستیم که مدیران در شیوه مدیریتی خود تغییرات جدی و اساسی ایجاد کنند در غیر این صورت ولنگاری فرهنگی بیش از این نمود پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.